Palotási tórekord

Egyik ismerősömmel még szeptember elején elhatároztuk, hogy valamikor októberben néhány napra meglátogatjuk a Palotási tavat. Választásunk végül október közepére esett, egészen pontosan október 18-ra, ekkor vette kezdetét hat napos túránk.

Egy jó két órás utazást követően érkeztünk meg a víztározóhoz. Rögtön el is foglalhattuk a horgászhelyünket,amit már korábban telefonon egyeztettünk a tógazdával Komáromi Tiborral. Mivel mélyebb vízben szerettünk volna horgászni ezért a gát előtti két állást választottuk. Közös megegyezés alapján én a második álláson maradtam, kollégám pedig a gát tövét pecázta.

Rövid helykeresés után leraktam három bóját. Egyet-egyet a szektor jobb és bal oldalára egyet pedig középre és kicsit távolabb a többitől. Egy hónappal ezelőtt Merenyén ugyanígy bójáztam. Az aljzat előttem egyformán mély, 3,10 méteres és iszapos volt.

Bal oldali helyet nutty mixből készült bojlival etettem 20 mm-es és 24 mm-es méretben. Csalinak egy szem 24-est tettem fel egy 14-es pop-uppal ki könnyítve. Jobb oldalsó bójához Big Water mixből készült bojlit szórtam, szintén 24 mm-es méretben.

A középső legtávolabbit, a már jól bevált szokásomhoz híven, két napig csak etettem, nagy kedvencemmel, a Mega Spice & Seed mixből készült bojlival. Első két nap kapás nélkül telt, de ami azután következett, az minden várakozást felülmúlt.

Harmadik nap láttam elérkezettnek az időt, hogy próbát tegyek a Mega Spice -os etetésen. Délután az egyik szerelékemet átcsaliztam és behúztam az etetésre. Estefelé kapás törte meg a csendet. A Nuttyt húzta el egy szép 14,70-es tőponty. Nagyon örültem, hisz’ 55 óra elteltével ez volt az első kapás. Megvolt az első hal, elégedetten tértem este nyugovóra.

Aztán hajnalban nagyon szép, húzós kapásra ébredtem. Mire a bothoz értem jó néhány méter zsinórt lehúzott az orsómról. Már a ráemelésnél érezni lehetett nagyobb halat akasztottam, mint este. És mivel a Mega Spice-ot húzta el, még izgatottabb lettem. Gyorsan csónakba szálltam és elindultam a ponty irányába, fölé érve kezdődött a fárasztás.

Nagyon keményen küzdött, amiből már lehetett következtetni, hogy Palotás egyik öreg lakójával hozott össze a sors. Jó félórás fárasztás után tudtam megszákolni a tövest, amit aztán alig bírtam a csónakba emelni. Akkor tudatosult bennem mit is fogtam. A partra érve gyorsan megmértük és nem hittem a szememnek. A mérleg mutatója 28,50 kg-nál állt meg. Ezzel a gyönyörű tőponttyal bőven túlszárnyaltam eddigi saját rekordomat, de amint ez később kiderült nem csak azt. Gyors fotózás után megköszöntem neki az élményt és visszanyerte szabadságát.

Visszahúztam a szereléket az etetésre és csak pár szem bojlit szórtam rá. Napközben nem volt kapásom, de hajnalban megint megszólalt a kapásjelző. A kapásra reagálva ismét csónakba szállva fáraszthattam a következő halamat. Az előzőnél valamivel rövidebb időn belül sikeresen szákba tereltem egy nagyon szép, egészséges tükröst. A mérlegelésnél derült ki, hogy bizony ő is a nagyobbak közül való a maga 24 kilójával.

Innentől már kezdett ez az egész kicsit hihetetlennek tűnni. Egymás után két ekkora halat fogni. Persze ő is gyorsan visszanyerte szabadságát csak néhány fotó erejéig tartottuk vissza. Fotózás közben nagy meglepetés ért, mert Orbán Józsi látogatott meg, ennek bevallom, nagyon örültem.

Napközben aztán akadt egy újabb jelentkező a Mega Spice-ra, egy kereken 15-ös töves személyében.

Az utolsó éjszaka elé néztünk bízva abban, hogy esetleg még tudunk fogni valamit. A hajnali órák megint csak jónak bizonyultak. Egy nagyon óvatos ejtős kapásra ugrottam ki az ágyból, ezúttal a Nutty-s szerelékre. Kicsit meg is lepődtem, amikor megszákoltam a halat, mert a kapásából ítélve kisebb pontyra számítottam. Ennek ellenére ő is a nagyobbak közül való volt, egészen pontosan egy 18,80 kg-os tükörponty.

Egy fantasztikus szinte már álomszerű túrát tudhatok magam mögött. Ezúton is szeretném megköszönni "Motivátorunknak" Orbán Istvánnak és fiának ifjabb Orbán Pistinek az önzetlen segítséget és a Keen Carp bojlikat.
Végül, de nem utolsó sorban pedig szeretném megköszönni Komáromi Tibor úrnak és a Palotási Horgászegyesületnek, hogy ilyen gyönyörű egészséges halak élnek ebben a csodálatos vízben.