Sikeres hétvége

írta: Kálmán Béla

A kaposvári workshop-on vettem részt, amit nagyon élveztem. Nagyon tetszett István előadási stílusa és a habitusa. Nagyon magával ragadott ez a pár órás előadás! Rengeteget tanultam, sokat kérdeztem, de még maradt bennem rengeteg kérdés. :)

Már két éve használom a Keen Carp termékeit nagy megelégedéssel. Nálunk a Desedán a magos etetés és a pelletek mellé kerültek ezek a bojlik. Szépen fogtam a halakat így is, a többségében 5-8 kg-os pontyok mellé néha becsúszott egy-két darab 10 kg-os is.

A workshop alatt rádöbbentem, hogy mekkora hibákat követtem el az etetési "stratégiámmal".
Én azt vallom, hogy vannak a Desedában hatalmas pontyok csak meg kell őket találni. Lehet már párszor ez sikerült is, de az alkalmazott etetés miatt nem tudtam megfogni őket.

Év elején elhatároztam, hogy magok, pelletek nélkül, CSAK Keen Carp bojlival horgászok idén. Az előadáson elhangzottakat igyekeztem bevésni a tudatomba és ezeket a hasznos információkat megosztottam állandó horgásztársammal és az öcsémmel is.

Az öcsém nyitott volt az új dolgokra és belement a közös csali megvételébe, esélyt adva ezzel annak a stratégiának, amiről én olyan nagy lelkesedéssel meséltem neki. Horgásztársam elutasítóbb volt, nem akarta kipróbálni se a csalit, se a stratégiát, de abban viszont partner volt, hogy felderítsük az általunk legjobbnak vélt helyeket és belement abba, hogy a magos etetését jó messzire viszi az én etetéseimtől.

A tavon a 10-es bojlis állást foglaltuk le és elkezdtük a három napos előetetést két kiválasztott helyen az 50/50 Mixből készült, Spanish Red aromával ízesített csalival. Haverom ezalatt a szokásos maggal, illetve a más gyártó által készített bojlival etetett.

Május 11-én elérkezett a várva várt nap. Én érkeztem először a helyre majd délután haverom, este pedig öcsém is csatlakozott hozzánk. Nagyon jó hangulatban telt el az este és minden a helyén volt. Olyan éjjel két óra körül megérkezett az első kapás és sikerült fognom egy 10,50 kg-os pontyot! Remek kezdés!

Sajnos ez után a jelzőink hosszas hallgatásba kezdtek. Éjfél körül aztán kapásom lett és a 40 perces fárasztás végén sikeresen megszákoltuk életem eddigi legnagyobb pontyát, egy 14,90 kg-os tőponty személyében. Nagyon boldog voltam.

Az éjjel sikerült még egy 10 kg feletti pontyot fognom, aztán vége lett a kapásoknak.

Szombaton nappal az öcsémnek sikerült fognia egy 9 kg-os potyeszt, majd eljött az utolsó éjszaka, amikor összesen 6 kapásunk volt, melyből négyet sikerült megfognunk. A fogott halak súlya 9 és 12,50 kg között volt.

Mind a kettő halvesztés a mi hibánk volt. Sajnos nem fordítottam elég figyelmet a horgok élének folyamatos ellenőrzésére, illetve későn reagáltunk az akadóba menekülő hal védekezésére. Mire csónakkal az akadó fölé értünk, már csak a horog és a csali várt minket.

Sajnos vasárnap délben abba kellett hagynunk a pecát, mert lejárt a mandátumunk a helyen. Pedig nagyon belelendültek a halak, el sem tudom képzelni, hogy mi lehetett volna még. Nagyon maradtunk volna, de várt ránk a család.

Tanultam az elkövetett hibákból, rájöttem, hogy minél előbb meg kell tanulnom horgotfenni, illetve ezután azonnal rá fogok menni minden halra, amikor lehetőségem van rá.

Hálásan köszönöm a workshopot, a tanácsokat, a csalikat! Mindent!

Ami a barátomat illeti, Ő két éjszakát volt velünk és sajnos nem fogott halat. Láttam rajta, hogy hatalmas potenciát lát a csaliban, a stratégiában és biztos vagyok benne, hogy ennek hatására a jövőben ő is így fog pecázni.

U.i.: A képek minőségéért szeretnék elnézést kérni, sajnos tönkrement a fényképezőm töltője, így telefonnal fényképeztünk.