Harmadik túra, harmadik 20 feletti

írta: Rindermojzer István

Az idei év harmadik túráját a Széki tóra terveztem. Áprilisban egy rövid látogatást tettem a tavon, ahol találkoztam rég nem látott barátommal, Dombi Zsolttal. Meglepetésemre bojlis módszerrel próbált szebb halakat becserkészni.

Rövid eszmecsere után adtam neki a nálam lévő 50/50 mixből készült csaliból próbaképpen. Az ajánlott taktika pár szem bojli a horogcsali mellé az etetőhajóba.

Másnap délben konzultáltunk és az eredmény engem is meglepett. Egy mutatós 17 kg-os tő- és egy 18 kg-os tükörponttyal büszkélkedett.

Zsolti rövid, de annál tartalmasabbra sikerült kintléte után felajánlottam neki, hogy vegyen részt egy négynapos túrán velem. A peca időpontját hamar kitűztük és közös megegyezéssel a tó hátsó, mély része mellett döntöttünk.

Hamar elérkezett a nagy nap. Villámgyors táborállítás után elhelyeztük bójáinkat. Zsolt bojái egy kb. 130 méterre lévő akadó mellé kerültek, a sajátjaimat viszont egy tiszta, de annál iszaposabb részre tettem.

Halkan megjegyezném, hogy újdonsült társamnak eddig egy nap volt a leghosszabb kintléte, ami némi aggodalommal töltötte el. Technikailag adott volt neki minden, így csak bíztatni tudtam. Hamar belelendültünk a pecába, mert valamelyikünknek szinte folyamatosan kapása volt.

Csaliválasztásunk is jónak bizonyult, a horágszatra a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett 24 mm-es Nutty Mixből készült bojlival készültünk.

Zsoltinak a túrán szinte kétszer annyi kapása volt, mint nekem és a végére három nagytestű hallal is büszkélkedhetett. Fogásai között egy 15,50 kg-os tő-, egy 16,80 kg-os tükör- és egy 17,40 kg-os tőpontyot jegyezhettünk.

Nekem sikerült a horgászat első felében egy 15,40 kg-os tövest és egy impozáns színekben pompázó 18,50 kg-os tükröst fényképező elé tartanom.

A harmadik nap szinte kapás nélkül telt. Meg is jegyeztem társamnak, hogy örömmel tölt el ez a csend, mivel "így lesz ideje odaérni" a nagy halnak. (aki volt Workshopon, tudja miről beszélek :-) ) Zsolti szavaimat eleinte kétkedve fogadta, de hamar bebizonyosodott, hogy nem a levegőbe beszélek, ugyanis az utolsó 24 órában sikerült fognom egy gyönyörű, 24,55 kg-os tövest.

Nagy öröm volt számomra egy ilyen hibátlan hallal találkozni egy nagy nyomásnak kitett vízen.

Pakolás közben összegeztük túránkat és több érdekes kérdést is kaptam Zsoltitól. Az első, ami megmaradt bennem, hogy miért nem fogtunk 10 kg alatti halat, a másik pedig, hogy ilyen gyorsan, hogy tud elmenni négy nap. :)

Ajánlottam neki egy Workshop részvételt, mivel nekem is az segített anno a kérdések tömkelegére választ kapni.

Gyanítom hallunk még barátomról.