Hejőkeresztúri egyéni rekord

írta: Ördög Zsolt

Egy öt napos pecát terveztem feleségemmel a hejőkeresztúri bányatóra. A horgászat kezdetét természetesen adatgyűjtés és minél több információ beszerzése előzte meg, István a csaliválasztással kapcsolatban látott el tanácsokkal. Ezek után úgy éreztem, teljesen felkészülten érkeztünk a tópartra.

Érkezésünkkor a tógazda fogadott minket, aki nagyon kedves és segítőkész volt. Minden felmerülő kérdésemre kielégítő választ kaptam. A bepakolás után nekiláttunk a helykeresésnek. Mivel nagy területet kellett átnézni, déltől késő délutánig vízen voltunk.

Választásunk végül egy 9 és egy 7 méteres területre esett, melyek egy törés előtt voltak. Az egyik helyre Big Water mixböl készült bojlit szórtam, a másikra pedig a Nutty mixböl készült golyók kerültek. 20 óra elteltével a Nuttyra megérkezett az első hal, egy szép töves, ami 14 kiló volt.

Második éjszaka fél négykor egy lomha húzós kapásra ébredtünk. Azonnal rámentünk a halra és egy 20 perces csónakos fárasztás után feleségem segítségével sikerült szákba terelni egy gyönyörű tükörpontyot. A sötétben nem is nagyon látszott a mérete, csak a vízből való kiemeléskor tudatosult bennem, hogy nagy halat sikerült fognom. Mérlegeléskor kiderült, hogy a hal súlya 23,10 kiló volt ami az új egyéni rekordomat jelentette.

Nagyon boldog voltam, napkelte után készítettünk egy pár fotót és ment vissza a kristálytiszta vizű tóba.

Estére megérkezett az eső és a hidegfront, ami meghozta a kisebb pontyok étvágyát. Fogtunk is jó pár 10 kiló körüli pontyot. A nagyobbak sajnos elkerültek minket, de azért elégedett vagyok, mert úgy gondolom kihoztam magamból a maximumot.

Szeretném megköszönni feleségemnek a sok segítséget. Nélküle nem sikerült volna. Emellett külön jó érzéssel tölt el az, hogy horgásztársam velem egy időben a Szücsi Völgy Tavon volt horgászni és sikerült megfognia élete első 20+os halát, egy 23 kg-os tükrös személyében, Big Water mixből készült bojlival. Ezúton is gratulálok Neki!

Orbán Istvánnak pedig köszönöm az önzetlen segítséget. Tényleg bármikor keresem, azonnal jön a segítő válasz.