Merenyei öt nap

írta: Lázár Dezső

Idei következő túrám helyszíne Merenye volt, a június 26 – július 1. közötti időszakban. A horgászatra 11 éves fiam, és egy nagyon jó barátom is elkísért. Csali tekintetében nem készültem mással, csak Big Water mixből, Spanish Robin Red aromával készült bojlival, 24 mm-es méretben.

Megérkezésünket követően kezdetét vette a szokásos „procedúra”, jegyváltás, majd egy kis eszmecsere a tógazdával, amit így utólag belegondolva szívesen kihagytam volna, saját gyártású pelletet kínáltak számunkra. Ezzel még nem is lett volna baj, hiába voltam udvariasan elutasító, a „Nem, köszönöm, évek óta nem használok pelletet, sem magot.” kijelentésemre, csak egy cinikus „Majd jössz!” volt a válasz. Nem éppen ilyen kezdetről álmodtam, de nem ezért jöttünk. A Keen Carp-os srácok szemléletéhez kezdetben kicsit hitetlenül álltam hozzá, azonban miután kipróbáltam az általuk javasolt taktikát, rá kellett jöjjek, hogy sem magokra, sem pelletre nincs szükségem ahhoz, hogy eredményes legyek. Sőt.

Horgászhelyünket elfoglalva vízre szálltunk, majd nekiláttunk a helykeresésnek. A parttól 180-200 méteres távolságra, egy régi útnak nevezett kemény sávot találtam. Egy bóját erre a kemény részre, egyet a kemény és az iszap találkozására, egyet pedig 8-10 centiméteres iszappal borított területre helyeztem el, majd bójánként körülbelül 1 kg felezett és egész Big Watert szórtam alapozó etetésként. Csalizni két boton 1 szem 24 mm-es, egy boton pedig dupla 24 mm-es bojlit tettem fel. A szerelékek elhelyezése és a jelzők beélesítése után kezdetét vette a várakozás.

A túra harmadik napján aztán megérkezett a beígért hidegfront, lehűtve kicsit a levegőt és felfrissítve a vizet. Ennek köszönhetően a halak kapókedve is megjött, napközben már sikerült pár szebb halat fognunk 10 kg és 17,5 kg között.

Az egész napos viharos szél csak estére csillapodott, így úgy döntöttem, hogy éjszakára frissítem a szerelékeimet. A harmadik éjszaka két kapásom volt, egy 12,40 kg-os és egy 13,70 kg-os pontyot sikerült fognom hajnali 1 óráig.

Ezt követően sikerült aludnom pár órát, aztán reggel 4:30-kor elkezdődött egy kapássorozat, ami koradélutánig tartott és sok szép halat eredményezett 12,60 kg és 17,80 kg között, köztük egy impozáns színezetű bőrponttyal.

Ekkor már fiam is kivette a részét a fárasztásokból, többször is közösen fárasztottunk, ennek köszönhetően neki is sikerült pár szép halat bölcsőbe fektetnie, közülük a legnagyobb egy 12,60 kg-os tőponty volt.

Összegezve a túránkat, 4 db 10 kg alatti pontyot, 6 db 10 kg feletti pontyot és 2 db 15 kg feletti pontyot sikerült fognunk ezalatt az öt nap alatt.