Palotási tűzijáték és verseny

Szaniszló Ferenc | július 12.| 4 perc olvasási idő

Beszámolómat azzal kezdeném, hogy 5 éve horgászom Keen Carp bojlikkal és ugyanennyi ideje vallatom a Palotási-víztározót, kisebb nagyobb sikerekkel.

Idén, testvéremmel és barátommal úgy döntöttünk elindulunk a tározó egyik nagyhalas versenyén, melyet május 30- június 6-ig rendeztek meg.

Verseny előtt 3 héttel érkeztem a tározóra egy 72 órás pontyhorgászatra. Akkor még nem gondoltam, hogy ez, életem eddig legjobb horgászata lesz. Régebbi jegyzeteimet és fogásaimat visszanézve a tó sekély része felé vettem az irányt. Csalinak az 50/50 és a Big Water Mixből készült bojlikat használtam.

A 72 óra alatt 14 darab pontyot sikerült partra terelni, melyből a 4 „bandanagy” : 21,10 kg, 24,80 kg, 25,40 kg...

...illetve második nap este egy erős, húzós kapásra emeltem rá, majd bő fél órás fárasztás után sikerült megmerítenem a túra negyedik 20+os halát, mely a 28,10 kilójával új egyéni rekordomat is jelentette.

Örömöm leírhatatlan volt. Természetesen mindenki épségben visszanyerte szabadságát.

Május 30-án elérkezett a verseny kezdete.

A sorsolásnál a tó legsekélyebb részét húztuk. Múltkori pecám után bizakodóan vágtunk neki a versenynek. Radarozásnál szembesültünk azzal, hogy a szektorunkba a vízmélység 40-70 cm között mozgott, de nem csüggedtünk emiatt. Tapogatás után elhelyeztük a bójákat az ígéretesnek tűnő helyeken és elkezdtük az előetetést.

A versenyen a 3 legnagyobb hal súlya számított.  Sorra húztuk a szebbnél szebb halakat. Az utolsó pillanatig kitartottunk a felépített taktikánk mellett, mely meghozta gyümölcsét.

Testvéremnek sikerült belépni a 20+ok táborába. A hal súlya 21,05 kg volt…

…majd én következtem egy 19,45 kilós tövessel.

Az utolsó reggel sikerült fognom egy 20,85 kilós tükröst mellyel, mint utólag kiderült, az igazán szoros versenyben sikerült elcsípnünk a dobogó harmadik fokát.

A kitűzött célt elértük! Mertünk nagyot álmodni!

Köszönjük a kiváló csalikat a Keen Carp csapatának!