A kevesebb, néha több

Újj Norman | június 18.| 4 perc olvasási idő

Június elején a Cserhát szívében fekvő körülbelül 20 hektáros Vadkan Tóra érkeztünk egy három napos horgászatra.

Gyönyörű, vadregényes táj, segítőkész személyzet fogadott minket. A horgászhely elfoglalása előtt néhány sporttársat kérdeztünk a fogási körülményekről. A beszélgetésekből hamar kiderült, hogy „inkább az amur és a kis hal eszik”.

Mivel először jártam a tavon, nem rendelkeztem megfelelő helyismerettel, és szem előtt tartva a tó halállományának átlagsúlyát, ami körülbelül 7-12 kilogramm körüli, 12 kilogrammos határt  tűztem ki célul!

Gyors kipakolás és táborállítás után csónakba szálltunk és helyeket kerestünk.

Én a stég baloldalán kaptam helyet, mivel a társaim magot használnak próbáltam minél távolabb elhelyezni etetésüktől a bójám, amit sikerült is kb. 30-40 méterre lerakni, 2,2 m-es mélységben kb. 5 centiméteres iszapra.

Mivel hárman elég szűken fértünk  el a helyen, így mindenkinek csak egy etetése lett.

Így került a bójám jobb oldalára Big Water Mixből készült Spanish Red/Black Pepper, míg a bal oldalára 50/50 Mix - Spanish Red sózott bojli került, 24-es méretben, két-hárommaréknyi mennyiségben.

Mivel csupán 72 óra állt a rendelkezésünkre, rögtön szereléket helyeztem az etetésre. A hajszálra Hot Fish & Gammarus - Monster Crab zacskós bojli került. Ezzel az volt a célom, hogy tudjam, egyáltalán van-e előttem hal.

Hal volt előttem, ugyanis 3 óra alatt fogtam 2 db pontyot, viszont nem a kívánt méretből (5,50 és 10 kg-osak voltak). Még vacsora előtt megtörtént a csaliváltás.

A tervem ugyanaz volt, mint tavaly, gondoltam kicsit felpörgetem a Big Water-es etetésem, ezért a hajszálra ezúttal is Big Water plus NHDC Blueberry Dynamite bojli került 24 mm-es változatban, egy 14 mm-es pop up-pal kikönnyítve.

Az éjszaka csendesen telt, viszont hajnalban a Big Water plus NHDC Blueberry gazdára talált.

40 perces fárasztás után, a tó szabályzatát követve hívtuk a halőrt mérlegelésre.

A hal nettó súlya 17,20 kilogramm lett.

A következő 24 óra ismét csendesen telt. A fiúk mellettem folyamatosan fogták a halakat 4 és 12 kilogramm között, pontyot, amurt felváltva.

Másnap kora délután húzós kapás, 20 perces fárasztást követően egy nagyon jó kondiban lévő hibátlan pikkelyest tarthattam a fényképező elé, amit 14 kilogrammal mérlegeltem.

Továbbiakban az én jelzőim némák maradtak, viszont nagyon elégedett vagyok, mivel sikerült teljesíteni a kitűzött célt és a standard halak is elkerültek.

Köszönet a Keen Carp csapatának a kiváló csalikért!