Keen Carp bojlival Gyékényesen

Boros Róbert | november 18.| 4 perc olvasási idő

2020. szeptember 14 – 20 között látogattunk el Kóró Ádám barátommal a gyékényesi Kortóra, ahol egy 6 napos horgászatot terveztünk.

Érkezésünkkor 30 °C körüli hőmérséklet és szikrázó napsütés fogadott. A tónak ezen az állásán még nem horgásztunk, de ismerősöktől kértünk információkat az előttünk elterülő mederviszonyokról.

A túrára három féle bojlit vittünk magunkkal, melyek a 24 mm-es, Big Water Mixből készült, Spanish Red/Apricot Dream, a 24 mm-es, Big Water Mixből készült, Spanish Red/Black Pepper és a 20 mm-es, Nutty Mixből készült, Spanish Red/Pistachio aromákkal ízesített bojlik voltak.

A bójázás során mind a ketten találtunk ígéretes platókat, töréseket, amiket elkezdtünk előetetni  a már megszokott módon.

Mindkettőnknek 3-3 előetetett helyet jelöltünk meg.

Az előetetés ideje alatt, a helyektől kellő távolságot tartva is horgásztunk, péntek reggelig 8 – 10 db 10 kg körüli példányt tereltünk szákba egy közös barátunk tesztelés alatt lévő saját bojlijával. Csak éjszaka! Nappal egyáltalán nem volt kapásunk.

Péntek reggel egy lehűlés köszöntött be, ami bizakodásra adott okot. Lejárt az előetetésre szánt idő és mind a 4 botunkat az előetetett helyekre húztuk, természetesen már Keen Carp bojlival csalizva.

Három óra elteltével Ádámnak sikerült matracra fektetni egy 18,90 kg-os tükröst, majd ezt követően minden boton a kapások.

A hátralévő két napban számtalan 10 – 13 kg közötti pontyot fogtunk. Ezek mellett nekem is sikerült fognom egy 19,10 kg és egy 19,50 kg súlyú tükröst.

Azt gondolom, hogy a tudatosan felépített taktikának köszönhetően egy felejthetetlen élményekben gazdag horgászaton vagyunk túl. A csalik nagyon jól vizsgáztak, a törpeharcsák egyáltalán nem bántották őket a túra alatt.

Íme néhány kép a teljesség igénye nélkül: