Nyolc nap, két tó, két rekord!

Konczlik Krisztián | szeptember 18.| 6 perc olvasási idő

2003 - ban ismerkedtem meg a bojlizással, mindössze 12 évesen. A Háromfai horgásztavon vettem részt a „Bojli Suli” elnevezésű táborban, ott találkoztam először ezzel a módszerrel. Annyira megtetszett, hogy azon a nyáron két turnusban is részt vettem.

Ezután folyamatosan jártam bojlizni a környékünkön található egyesületi tavakra és nagyon sok halat sikerült fognom, de valami hiányzott.

Az évek alatt számtalan bojligyártó cég csaliját próbáltam/teszteltem. Általában egy céget kiválasztottam, figyeltem és olvastam róla, majd’ 1-1,5 évig csak azzal horgásztam, de egy kivételével mindegyik felejthető volt számomra. Azonban az az egy sem tudta betölteni azt az űrt, ami volt bennem, még úgy se, hogy kiemelkedően jobb volt a többinél.

Aztán egy nap találkoztam a Keen Carp-pal. Ugyan úgy, mint a többi cégnél, először a Keen Carp-ról is csak olvastam és figyeltem egy éven keresztül, majd’ „miért ne?”- alapon kipróbáltam. Eleinte nagyon szkeptikus voltam, nem hittem el, hogy bárkinek sikerülhet vele egyről a kettőre szelektálni a halakat, illetve hogy bárki meg tudja vele fogni az áhítatott 20+ost .

Úgy döntöttem tehát, rendelek is. Kezdésnek a Big Water-re esett a választásom, egyből két különböző ízesítésűt rendeltem belőle és elmentem Háromfára egy 5 napos pecára.

Mivel az elején elég szkeptikus voltam, nem tartottam több napos előetetést. Reggeli érkezésem után, a hely kiválasztása és táborverést követően nem húztam még be, csak este. Az első éjszaka csendes volt. Másnap délben aztán megszólalt a baloldali jelzőm. Gyorsan csónakba szálltam és egy gyönyörű, hibátlan 18 kg-os tövest sikerült a szákba terelnem.

Itt azért egy kicsit meglepődtem, hogy egyből egy ekkora halat sikerült vele fognom. Gondolkodóba estem, lehet tényleg működik, amit írnak?

Azért, hogy a véletleneket kiszűrjem, gyorsan vissza is húztam a szerelékemet, majd’ a következő 3 napban fogtam még 2 db 15 kg-os, 1 db 14 kg-os és 1 db 10 kg-os pontyot.

Így első túrám a Keen Carp-pal mondhatom, jól sikerült.

Második túrám ugyancsak Háromfán volt. Akkor beleszaladtam életem első nullázásába. Igaz, azt a célomat elértem, hogy kisebb példányokat ne fogjak, de ezúttal nagyot se sikerült. Sokat lehetne beszélni róla, hogy hogyan és miért történt ez. Ekkor fogalmazódott meg bennem az a kérdés, hogy lehet hogy a csali jó, de nem tudom még használni?

Így vettem is egy jegyet a következő Workshop-ra és elmenetem.

Utána tisztázódott bennem egy-két dolog azzal kapcsolatban, hogy miket is hibáztam a Workshop előtti két túrámon.

Workshop-on valahogy október végén voltam, így még egy 4 napos pecám volt hátra az évből. A túra rövidsége miatt újfent nem tudtam alkalmazni a több napos előetetést, azonban az első éjszakáig mindig várok a behúzással. Erre a túrára White Fish és 50/50 Mixből készült golyókat vittem magammal.

Meglepetésemre első éjszaka, éjfél körül megvolt az első kapás, ami aztán a túrám legnagyobb hala is lett a maga 19,87 kg-jával. Ezúttal se sikerült a 20+, de így is nagyon örültem neki.

A túra hátralévő részére beköszöntött az igazi fagy, -6/-8 fok is volt. A halak kapókedve ennek ellenére nem volt rossz és sikerült még fognom egy 18, egy 16 és egy 15 kg-os pontyot, így elég sikeresnek mondhatom azt a pár napot olyan időjárás körülmények között. De a 20+ ezúttal is elmaradt.

-6/-8 fok, de a majom kitart :)

Elérkeztünk a címhez!

A következő évben, májusban volt az első túrám és úgy hozta a sors, hogy két túrám szorosan követte egymást.

Egy szerdai napon érkeztünk meg a Fehérvárcsurgói-víztárózóra egy 4 éjszakás horgászatra. Egy baráti találkozónk volt itt, amiről csak áprilisban tudtam a részleteket. A másik túrát még februárban lefoglaltam így szerencsém volt, hogy csak 20 km távolság volt a két helyszín között.

Délben lehetet elfoglalni az állást. Én egyből a helykereséssel kezdtem és megint csak a félnapos előetetést választottam a rövid túrára való tekintettel. Három bóját helyeztem el az egyiket 50/50-nel, a másikat Big Water-rel, a harmadikat pedig tigrismogyoróval (amurozás miatt) etettem és horgásztam.

Első éjszaka mindjárt volt is jelentkező a jobbos botomra. Amikor ráemeltem, mindjárt éreztem, hogy ez valami más lesz. Az a súly volt, amit eddig vártam. Igaz a fárasztás élménye nem volt nagy, de tudtam, ez az a HAL, amire vártam. Mérlegelés után ez be is bizonyosodott, megvan az áhítatott első 20+os!

21,15 kg-mal mérlegelhettem ezt a gyönyörű, hibátlan tükröst!

A további három napban sikerült horogra csalni még 3 db 15 kg-os és 1 db 10 kg-os pontyot, illetve egy meglepetés amurt, ami 16,50 kg-os volt és az 50/50 Mixre jött. Tigrismogyoróra csak kisebb halak érkeztek…

Aztán elérkezett a vasárnap dél, amikor is el kellet hagyni a helyet. Mentünk 3 órára az új állomásra, ami ahogy már korábban említettem, nem volt messze. Mór, Ezerjó Horgásztó.

Itt a 6-os állásra volt foglalásunk. Bepakolás után egyből jött a helykeresés, majd’ mondhatjuk, hogy a nekem bevált félnapos előetetés következett.

Este behúztam a szerelékeimet az előetetett helyekre.

Az első éjszaka nekem nem volt kapásom, viszont apukámnak folyamatosan jöttek a kisebb, 6-9 kg-os példányok, összesen 6 db. Ekkor örültem is a nálam uralkodó csendnek, de ugyanakkor el is bizonytalanodtam kicsit. Nekem azért nincs kapásom, mert csak kicsik vannak előttünk, vagy nem jó helyen van a szerelékem?

Aztán kiderült, jó helyen volt a cucc, ugyanis másnap 11 óra körül egy eszméletlen erőteljes kapásban és egy hihetetlen fárasztásban volt részem. Tudtam, hogy ezért a halért jöttem.

20 perces fárasztás után sikerült megmeríteni ezt a csodálatos, 22,15 kg tövest, amely új egyéni rekordom is lett.

22,20 kg; 50/50 Mix

A nap folyamán nem volt több kapásom. Az éjszaka apukámnak megint egész éjjel húzták a kisebbek. Hajnali 5 kor aztán megérkezett az én ébresztőm és egyben a második 20 feletti halam ezen a túrán.

20,30 kg; 50/50 Mix

Tudni kell, hogy az egyik bójám az iszap és a kemény rész találkozásánál volt. A 22,20 kg-os töves a kemény feléről jött, ezt követően kapásom se volt arról a helyről, ezért utolsó délután áttettem a szerelékemet a bója másik oldalára, az iszapba. Ez aztán nagyon jó döntésnek bizonyult, ugyanis a délután és az éjszaka folyamán 5 halat fogtam erről a helyről, 16 kg-tól egészen 19,60 kg-ig , így egy eszméletlen mozgalmas éjszakán voltunk túl.

Apukám nem Keen Carp bojlikkal horgászott és nem is fogott 16 kg-nál nagyobb halat, bár darabszámra többet fogott mint én.

Sokan mondják, hogy biztosan jó a Keen Carp csali, de csak az idő és pénz milliomosoknak, hiszen nagy luxus, hogy három napig nem horgászol, de ott vagy.

Itt volt a példa: reggel érkezés után beetettem és este álltam neki csak horgászni. Így is eredményes voltam. A közeljövőben lesz olyan túrám is, ahol 3 napig előetetek majd, de külföldön dolgozom, így egy évben 2x2 hónapot vagyok csak Magyarországon. Sokszor nem tudok egy hetes túrákra elmenni, hiszen szeretnék otthon is lenni.

Köszönöm a Keen Carp-nak és Orbán Pistinek a segítséget, a csalikat és hogy végre a számtalan húszmínuszos hal után sikerült átlépni azt a képzeletbeli határt. Úgy érzem, megtaláltam, amit kerestem és végre nem csak mellébeszélés volt, amit a csalikról mondtak.