Augusztus végén a Szűcsi Völgy Tavon

Péterszegi Norbert | szeptember 16.| 4 perc olvasási idő

Augusztus végén 4 napra érkeztünk a Szűcsi Völgy Tó 6-os állására Balogh Lacival és 3 éves kisfiával, Somával. Kipakolást követően csónakba szálltunk és nekiláttunk a helykeresésnek. Két bójánkat a mélyebb vízen helyeztünk el 10 és 7 méteres mélységekben, a többi bójánkat pedig a hínármező közvetlen közelébe tettük.

Az általunk használt csalik a Big Water Mixből és a Nutty Mixből készült, 24 mm-es bojlik voltak. Utóbbi nagy kedvencünknek számít.

A túra második napján Balogh Laci egy gyönyörű, a tóra jellemző, sötét színű 17 kg-os tükörpontyot terelt szákba, ami eddig még nem került kifogásra, mivel a 15 kg-nál nagyobb súlyú halak chippelésre kerülnek a tavon. A kifogott hal Laci kisfia neve által a Soma névre való keresztelést követően visszanyerte szabadságát.

A harmadik napon nekem is sikerült átlépni a 15 kg-os súlyhatárt egy 16,30 kg-os aranysárga színekben pompázó tőponttyal.

Az utolsó napunkon egy komótos, húzós kapást követően csónakba szálltunk és a bójánk mellett lévő hínár mező irányába indultunk, mivel az eddig megfogott halakra jellemzően ez a hal is mélyen a hínár mezőbe ugrott a végszerelékemmel.

A hínárból egy kb. 20-30 métert követően sikerült a mély víz irányába irányítani a halat. A nyílt vízen egy 20 perces fárasztást követően pillantottuk meg a pontyot a kristálytiszta vízben. Már akkor biztosak voltunk benne Lacival, hogy a hal 20 kg felett van. Partraszállást követően mérlegelés következett, amely felülmúlta a várakozásainkat, a mérleg nyelve tárázva 25,70 kg-nál ált meg.

Hatalmas öröm volt egy ilyen halat ebből, az általam bakancslistásnak titulált vízből megfogni.

Összegzésképpen 4 nap alatt 7 db 10-15 kg közötti halon felül, egy 16,30 kg-os, egy 17 kg-os és egy 25,70 kg-os ponty került mérlegelésre.

Köszönjük Keen Carp! Köszönjük István!