Ívás Harsányban

Aradi Róbert | augusztus 06.| 3 perc olvasási idő

Június elején egy hetet töltöttünk Harsányban Édesapámmal. Foglaláskor az ívás utáni időszakot céloztuk meg, melyben aztán 3-4 órás periódusokban a szélvihar, a jégeső és a 32 °C-os hőség váltakozva a vendégünk volt.

Előzetesen figyelemmel kísérve az eseményeket, a tavon „ment a hal”, de az íváson még nem voltak túl. Ez két dolgot jelentett számomra, a táplálékigényük fokozott és a súlyuk nagyobb. Ne legyünk álszentek, plusz 1-2 kg egyeseknek „egy világot jelenthet”.

Négy bóját vittünk be, ebből kettőt előetettünk, kettőt pedig elkezdtünk azonnal horgászni.

A külső 50/50-nel etetett és horgászott bóják folyamatosan adták a 15-20 kg közötti pontyokat reggel és este, azonban amikor megkezdtük a két belső, a Big Water-es bója meghorgászását, teljesen "megállt" a hal.

A külső bójáról levettem a botot és elkezdtem keresni a pontyokat, melyeket aztán szemmel és beszélgetéssel sikerült a tó egy másik, sekély részen „megtalálni”. Igen, kiálltak oda, majd az ívást is megkezdték.

Pár darabot sikerült még horogra csalnunk, de a 20+ osok most elmaradtak.

Esetünkben több fontos tényező is kimaradt a sikert hozó egyenletből, melyek az idő és a hely voltak.

Panaszra nincs ok, hisz’ ebben a nehéz időszakban is sikerült szép pontyokat fognunk és hasznosan telt az idő, valamint  a jó szomszédokkal is sokat beszélgettünk.