Májusi túra Fehérvárcsurgón

írta: Lázár Dezső

Tavaly májusi fehérvárcsurgói túrámra kettősséggel érkeztem. Kettőségem oka az volt, hogy nem tudtam semmit a tározón zajló ívásról, aggasztott a tározón zajló munkálatok miatt, folyamatosan változó vízszint, továbbá érkezésemkor azzal szembesültem, hogy horgászverseny van a tározón délután 14 óráig.

Ennek ellenére az érkező hidegfront miatt optimista voltam. A parton a front már éreztette hatását, szemerkélt az eső, és erősödőt az északi szél, ami Csurgón jó hatással van a halak kapókedvére. Mivel 14 óráig volt időnk, próbáltunk információt gyűjteni, az engem aggasztó tényezőkről.

Sikerült is pozitív infókhoz jutni, ugyanis megtudtuk, hogy a tározó vízszintje hetek óta nem változott és az ívás sem kezdődött meg, az alacsony 14-15 °C fokos vízhőmérsékletnek köszönhetően. Ezen információk birtokában teljes optimizmussal kezdtem el készülődni a parton és mire vízre tudtunk szállni, teljesen készen voltunk a táborállítással.

A helykeresés viszonylag rövid időt vett igénybe és 2 óra vízen töltött idő alatt helyére kerültek bójáink, ami után megkezdhettem a szerelékek behúzását is. Mire az utolsó botom a helyére került, a tározót már fehér tarajos hullámok uralták, és az északi szél tovább erősödött.

Társammal kétféle bojlit hoztunk erre a túrára, az egyik 50/50 Mixből készült Spanish Red & Pisztácia, a másik pedig Big Water mixből készült, Spanish Red & Barack ízesítésű bojli volt.

Előbbit 4 botra, utóbbit 2 botra etettük és csaliztunk. Etetésre minimális mennyiségű, csalizásra 1 szem 24 mm-es bojlit használtunk.

Az esti szürkület meghozta az első kapásunkat, melynek egy hibátlan 13,60 kg tőponty lett az eredménye.

Ez bizakodásra adott okot és nem hiába, hisz’ reggel partra került minden botunk, szebbnél szebb példányokkal, 12,40 kg és 17,60kg között!

A szerelékeink újrahúzása után pár óra leforgása alatt, ismét mindenünk a parton volt, megnövekedett egyedsúllyal, hiszen minden halunk 15 kg feletti volt, köztük egy 20,40 kg-os tőpontyot is jegyezhettünk.

A szebbnél szebb halak és a működő taktikánk nem hagytak nyugodni, ezért a helyenként 60-70 km/h erősségű szél ellenére, éjszakára visszajutattam minden szerelékünket a helyére, melyek reggel 1 kivételével ismét a partra kerültek, újabb gyönyörű, 14,20 kg és 17,50 kg közötti fogásokkal.

Harmadik napunkon reggel már enyhülő szélben, eső nélkül kezdtem meg szerelékeink behordását. A csónakázás a nap hátralévő részében és éjszaka is folyamatos volt, ugyanis újabb gyönyörű példányok kerültek partra, köztük 2 db 18 kg feletti példány. Az egyik egy szép 18,40 kg-os nyurga, a másik pedig egy sötét tónusú 18,80 kg-os tőponty volt.

Mindkét hal csodálatos majd 40 perces fárasztással ajándékozott meg.

A hidegfront elvonultával napsütéses, meleg, szélcsendes idő érkezett. Azt hittük, ezzel véget ér a kapás sorozatunk, de nem. Sőt!

A nappali órákban sikerült fognom 2 db 20 kg feletti pontyot 21,55 kg és 20,50 kg-os súllyal, valamint egy gyönyörű testfelépítésű 14,20 kg tükörpontyot.

Egy botom már második napja kapástalan volt, ezért úgy döntöttem elhagyom azt a helyet. Majd a botra ráemelve, komoly ellenállást éreztem, kemény ütéssekkel. Ekkor még csak magamban mondtam, hogy szerintem ez harcsa. Majd mikor megláttam a farok úszóját egy fordulásnál, már ki mertem mondani társamnak is, hogy ez bizony harcsa és nem is kicsi!

Mérni ugyan nem mértük, de harcsás barátaim fotó alapján azt mondták, hogy 25-30 kg közötti példány lehetett.

Kicsit borúsabb hatodik napunkon a halak kapókedve továbbra is megvolt. Bár már ritkultak a kapásszámok, szép darabos példányokat sikerült fognunk, köztük egy 22,45 kg-os szép tükörpontyot.

Az utolsó éjszaka csendesen telt, nyugodt teliholdas éjszaka volt, halmozgást is alig hallottam a vízen.

Utóbbi túráim legmozgalmasabb horgászatát tudhattam magam mögött.

Külön köszönet Orbán Istvánnak, aki elsőként gratulált, a tőle megszokott humorral, hogy „szerencsém volt” a Keen Carp csapat több tagjának, akiktől a sok kapott információt használva, egy felépített taktika mellett kitartva, rengeteg kitartással, munkával, és úgy gondolom kellő alázattal horgászva, sikerült 4 darab 20 kg feletti és számolatlan 10 kg feletti és 15 kg feletti pontyot fogni.

Köszönet a Bait Service-ben gyártott jó minőségű csalikért, amik szintén hozzá segítettek ahhoz, hogy egy olyan héten tudtam ilyen eredményes lenni, ahol az időjárás megmutatta minden arcát, frontok, eső, napsütés, szél, folyamatosan változó légnyomás és páratartalom formájában.