Don Carp Lake  - A halak birodalma – VIP1 – Első rész

írta: Bréda Denis

Idén látogattunk el első alkalommal a Bicskén található a Don Carp Lake-re Rengeteg információ állt rendelkezésünkre a tóval kapcsolatban, így elsőként a VIP 1 horgászhelyre foglaltunk. Megérkezésünk után kiváltottuk a horgászjegyeket, majd minden olyan felszerelést, ami a vízzel érintkezik kötelezően lefertőtlenítettünk. Ezután jöhetett a bepakolás, amit a bottartók és botok összeszerelése követett. Tudni kell erről a helyről, hogy csak és kizárólag csónakból szabad fárasztani a halat és mivel a nádtenger közepében horgásztunk, így indokolt is volt a használata.

Az esti érkezésünk miatt sietnünk kellett a meder és talajviszonyok feltérképezésével. A vízmélység szinte mindenhol 1,5 m körüli volt és a tómederre a törésmentesség és iszapos aljzat volt jellemző. A korábbi túráinkból kiindulva 4-4 helyet etettünk meg, amelyből 2 bóját a rövidebb túra miatt csak két napig kondicionáltam, a másik kettőt pedig a peca elejétől horgásztam meg. A csali most már a 3 keménységre gyúrt és kőkeményre szárított Big Water Mixből készült, Barack és Bors aromákkal ízesített bojli volt. Az etetés a megszokott 2 maréknyi mennyiség volt az első két napban, majd azután már ezt elhagyva csak 3-4 db golyót fűztünk a horog mellé PVA fonálra. Ezt követően húztam be a közeli etetésekre mindkét botomat. Mivel nádi pecáról beszélünk, így viszonylag közel a stéghez, kb. 70 m és 100 m távolságokon horgásztam.

Horogfenés a workshopon tanultak alapján.

Az első éjszaka kapástalanul telt. Második nap sikerült egy kapást elérnem, de a fárasztás közben a horog kiakadt a hal szájából, így sajnos meglépett. Ezt követően a második kapásnál is egyből csónakba szálltam és elindultam a hal után. Mire az etetésem fölé értem, addigra már újabb 40 méterrel odébb, a nádtorzsák közepében úszott a hal, ami több helyen is elakasztotta egy-egy víz alatti torzsában a főzsinórom. Miután sikeresen kiszabadítottam a damilt, sikerült ráemelnem a halra és ekkor egy addig még nem ismert érzés fogott el. A hal súlyából adódóan szinte megemelni sem tudtam a fenékről a jószágot.

Sejtettem, hogy nem hétköznapi tólakóval van dolgom. Rövid, kb. 15 perces fárasztás után sikerült először megpillantanom egy másodpercre a horgomon levő tükröst. Hatalmas volt… Szívem a torkomba szökött és az adrenalin szintem is az eget verte. További 5 perc után sikerült megszákolni a halat, amely a végső mérlegelés után nem sokkal maradt le a 20 kg-os álomhatártól. A tükrös súlya 19+kg volt és egy szem Big Water Mixből készült bojlira éhezett meg; ez újabb egyéni rekordot jelentett számomra.

Érkezésünkkor a halőr tanácsolt pár helyet, ahonnan a legtöbb horgász már fogott halat, ezért én pont ezzel mentem szembe és egy olyan helyet választottam, amit mások nem horgásznak.

Petinek sajnos ez a túra kevésbé volt sikeres és két amúr mellett egy 13+kg ponty akadt a horgára.

A folytatás számomra is kimerült egy 12 kg feletti ponty kifogásában, amelyet hóember csalikombinációval sikerült megfogni.

Utolsó este egy hatalmas vihar mosta el a horgászatunkat. A túra végeztével száz százalékos elégedettséggel indultam útnak és azzal az elhatározással, hogy ide még idén visszatérek.

Utolsó napi búcsú halam, ez a 12 kg feletti töves, sajnos fárasztás közben egyik pikkelyét elhagyta.

A túráról részletes VLOG található a YouTube csatornánkon az alábbi linken: