Valami kezdete....

írta: Makovényi Zoltán

A tavalyi év közepén ismerkedtem meg a Keen Carp csalikkal. Eleinte csak a szebbnél szebb eredményekről szóló cikkeket olvastam, majd elérkezett az első Workshop-om, következő év elején pedig Workshop Maraton, ahol megváltozott minden. Időhiány miatt viszont keveset tudtam a vízparton tartózkodni abban az évben már.

Télen terveztem a következő év túráit, de egyedül nehéz volt dönteni, választani, tervezni, így használtam a csoport erejét, mivel a környezetemben nem volt olyan horgász, aki kimozdult volna a komfortzónájából. Ott rátaláltam Kun Balázs horgásztársamra, aki akkor már több éve használta a csalikat, több 20 kg feletti ponttyal a háta mögött.

Első két horgászatunkat tavasszal a hirtelen betörő nagy „nyári” melegnek köszönhetően az ívás keresztbe húzta. Mindkét túrán sikerült több 10 kg feletti halat fognunk, de nem ezzel a céllal érkeztünk a tavakra.

Elérkezett a július, harmadik túránk, Merenye. Amikor megérkeztünk a vízpartra, sajnos több döglött kagylót is láttunk a víz tetején, ez egy nagyon rossz indikátor ebben az esetben, forrt szinte a víz, ami mindent elárult. Sikerült 10 kg feletti pontyokat fognunk, de az igazi arcát nem mutatta meg a tó.

Balázs aztán Augusztusban ellátogatott Kedvesével Nagykállóra, ahol 4 db 20 kg feletti pontyot tudtak a szákba terelni. Niki egyéni rekordja is megdőlt egy 23,46 kg-os fogással.

A legutóbbi túránk helyszíne a Balaton volt. Ezt a horgászatot vártuk a legjobban. Az idei évben többször dőlt már meg egyéni rekordom, itt viszont beállhattam a 20+osok táborába, egy igazi balatoni, hibátlan tövessel.

Ezt Balázsnak egy 18 kg-os tőponty követte.

A két nagyobb mellet, még sikerült több 10 kg feletti pontyot fognunk.

Az én pontyom Nutty Mixből készült bojlira érkezett, Balázs hala pedig egy Big Water-rel előetetett bójáról.

Ahogy ez az év is és még a következők is számomra a tudatosság elsajátításáról fognak szólni, de úgy gondolom, elindultam egy úton, sikeresen.

Ezt köszönöm szépen Balázsnak, akivel remekül összekovácsolódtunk idén, a túrák alatt, illetve a Keen Carp csapattagoknak: Líviának, Istvánnak, Kozma Tominak, Orbán Józsinak, Konfár Krisztiánnak, akiktől sok segítséget kaptam/kaptunk, bármi „hülye” kérdéssel is fordultunk hozzájuk.

Itt külön kiemelném Konfár Krisztián és Szőke Béla segítségét, akik a Merenyei túránkon segítettek a horgászládánkat „kiüríteni” és hasznos dolgokkal „feltöltetni”. A fenéstől kezdve, egy helyes horogelőke megkötéséig, mindent elsajátíthattunk Tőlük.