Májusi hidegfront 20+osokkal

írta: Grasek Tamás

Idei második, 5 napos horgászatomat május elején a lajosmizsei Fish Arena tóra terveztem. Gyerekkori jó cimborámmal, Primász Józseffel sok éves kihagyás után sikerült újra összehozni egy közös pecát, amit nagyon vártunk már.

Igazi tavaszias időben volt részünk, eső, viharos szél, néha napsütés.

Kétféle bojlival készültünk a horgászatra, az egyik a Hot Fish & Gammarus Mixből készült, a másik pedig a White Fish Mixből készült, Fish Witch aromával ízesített bojli volt. Utóbbi már többször adott nagyobb halakat ezen a tavon.

Az alapos helykeresés után helyükre kerültek a szerelékek.

Az első két napban Józsi barátom Hot Fish-sel csalizott botjaira sorra érkeztek a kapások. Jó pár 8-13 kg közötti pontyot sikerült fognia.

Nekem a Fish Witch bojli adott pár jobbnak tűnő pontyot.

Társammal megbeszéltük, hogy a közelgő hidegfront előtt ő is a szelektívebb csalira vált.

Az éjszaka folyamán erőteljes húzós kapásra ébredtünk. Józsi botjára megérkezett az első 20 kg-nál nagyobb ponty, melyet egy 25 perces fárasztás után szákoltunk meg. A pontos súlya 21,30 kg volt.

Nagyon örültünk, hiszen Józsi ezzel a ponttyal egyéni rekordot döntött.

Nem sokkal később nekem is megérkezett az, akire vártam, a tó egyik ikonikus lakóját, Ricsit tereltem merítőbe. Ő a második legnagyobb hal a tóban, ezúttal 26,50 kg-mal mérlegeltük.

Leírhatatlanul boldogok voltunk, hogy mindkettőnknek sikerült 20 kg feletti pontyot fogni.

Ezeken kívül számtalan 15 kg alatti és egy 15 kg feletti pontyot fogtunk még.

Köszönjük a csalikat a Keen Carp-nak és mindenkinek hasonló jó fogást kívánunk!