Kovácshidán először a Keen Carp-pal…

írta: Rózsa Bence

Május közepén ellátogattunk Velzer Ákos barátommal a BCM Kovácshidai Horgászegyesület egyik tavára.  A horgászoknak három tó is rendelkezésükre áll Kovácshidán, mi a Szödönyi tavat választottuk erre a 60 órás rövidnek mondható pecára. Az előttünk elterülő vízterület 7,2 ha-os tőzegbánya tó, aminek az átlag vízmélysége 1,8-2,2 méter körüli. A tó egész évben intenzíven telepített, de sok nagy hal is található a vízben, ami egyre csak gyarapszik. A fehérhal-állomány elenyésző.

Nem titok, hogy számunkra ez a vízterület már nem volt ismeretlen, hiszen számtalanszor horgásztunk már itt, de az eddigi horgászataink alatt ilyen eredményt még nem tudtunk elérni. Korábban küzdenünk kellett azzal, hogy a nagy halak mellett számtalan mennyiségű kis testű pontyot kellett szákolnunk.

Megérkezés, kipakolás után már csónakba is szálltunk és elkezdtük keresni a helyeket. Két bóját helyeztünk el, nekem 60 méterre, Ákosnak pedig 90 méterre. Mindkét bóját 15-15 szem Nutty Mix-ből készült, Spanish Red/Apricot Dream aromákkal ízesített 24 mm-es bojlival etettük meg, amire minden reggel és este sor került.

Azt tudni kell erről a tóról, hogy kizárólag partról lehet bejuttatni a végszerelékeket, csónakból csak etetni lehet. Etetést követően bedobáltunk és vártuk a kapásokat.

Az elsőre reggelig kellett várni. Meglepő volt, hogy a halak ilyen hamar reagáltak az etetésre. Ezt a kapást követte a következő és így tovább. A 60 óra alatt kisebb/nagyobb szünetekkel folyamatosan fogtuk a halat, úgy, hogy a tavon több napijegyes és bojlis horgász is horgászott rajtunk kívül, akik kevés vagy szinte teljes kapástalansággal ülték végig a horgászatot.

Ezzel szemben mi 174 kilogramm halat fogtunk, 12,5 kilogrammos átlaggal.

Egy darab „10 mínuszos” pontyot fogtunk a többi mind 10 kilogramm feletti hal volt, a legnagyobb 19,20 kilogrammot nyomott, amit Ákosnak sikerült kifognia.

A csali minden esetben 1 szem süllyedő 24 mm-es Nutty volt.

Ismét bizonyított a Keen Carp, hogy nem csak bojlis vízen eredményes!

Köszönjük a sok segítséget Orbán Istvánnak és a Bait Servicenek!