Revans

írta: Zilahi Norbert

Tavaly szeptemberben egy baráti meghívásnak eleget téve részt vettem a Don Carp Lake-n megrendezésre került horgászversenyen, melyen a második helyen sikerült végeznünk. Annak a horgászatnak a beszámolóját itt olvashatjátok:

Már akkor eldöntöttem, hogy visszatérek és megnyerem a versenyt, mivel anno „szerencsével” kaptam ki.

Idén áprilisban aztán ismét eljött a verseny időpontja, ahova ezúttal is barátaimmal együtt neveztünk. Ez a horgászat volt a legénybúcsúm is. :)

Kedvemre való volt a versenyszabályzat, hiszen se az amurok, se a tokok, „csak” az 5 legnagyobb ponty számított bele az eredménybe. A magas díjazás pedig csak plusz motivációt adott. :D

A megérkezés és a megnyitó ceremónia után következett a helyhúzás, ahol a Vip2-es helyet sikerült húznom, ami mint utóbb kiderült, elég jó helynek számított.

Gyors kipakolás után még egyszer átbeszéltük a már eltervezett stratégiát, amiben szerepet kapott az első mérhető hal megfogása is, hiszen azért külön díjazás járt.

11 órakor kezdődött az 5 napos verseny. Mindenki sürgött, forgott a vízen, előttünk pedig a Vip2-es állás adottságaiból fakadóan egy viszonylag nyugodt vízterület terült el.

A kezdés után nemsokkal sikerült szákba terelnem a verseny első értékelhető halát, egy 9,8 kg-os ponty személyében, így a verseny első haláért járó díjat már be is zsebeltük.

Ezt követően szép sorban jöttek a darabosabb halak is.

2 nap után már az első helyen voltunk. Időközben azonban beköszöntött a jóformán télies időjárás. A hideg szél és a jóformán 3 napig szakadó eső nem könnyítette meg a helyzetünket, de mindezek ellenére sikerült szép halakat fognom, amivel a csapatunk egyre inkább elhúzott a többi versenyzőtől.

Nagy feladatnak tűnt a zömében 13-14 kg-os halak közül szelektálni a nagyobbakat, úgy gondoltam, hogy 17 kg-os átlaggal már megnyerhető a verseny.

Végül sikerült megoldást találni, így az 5 legnagyobb halunk közül a legkisebb egy 15 kg-os, a legnagyobb pedig egy 17,20 kg-os ponty volt.  (15 kg, 15,20 kg, 16,80 kg, 17 kg, 17,20 kg)

A versenyt az első helyen zártuk 81,20 kg-os összfogással.