Ecséd először

írta: Balogh László

A 2018-as év számunkra legjobban várt egy hete augusztus elején vette kezdetét. Egy csodálatos, ám kicsit sem könnyű vízre érkeztünk barátommal, Péterszegi Norbival, a nagy mélységeiről és nagy halairól híres Ecsédi Vég-tóra. Nagy örömünkre a túra első 4 napján fiaink és szívünk választottjai is velünk tartottak.

Mikor először jártam a 2017-es évben a tavon családommal egy kisebb kirándulás alkalmával, már akkor magával ragadott az ottani közeg, a természet és a gyönyörű bányató látványa.

Nagyon sok időt töltettem az interneten az összes olyan cikk, bejegyzés böngészésével, amelyben a tó neve szerepelt, hiszen szerettünk volna minél több információt gyűjteni.

A helykeresésre próbáltunk minél nagyobb hangsúlyt fordítani, hisz' tudtuk, ennek különösen nagy szerepe lesz abban, hogy tudjunk halat fogni. Ahogyan a tó üzemeltetője is elmondta, nem egy, nem két csapat úszta már meg Ecséden a hetét kapás nélkül. Ilyen túráról egyébként nem is találtam cikket...

A csaliválasztásban természetesen Orbán István volt segítségünkre.

Kétféle bojlival érkeztünk, a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett, Nutty Mixből készült, Super Cinnamon/Perfect Plum aromákkal ízesített 24 mm-es, illetve a Big Water Mixből készült Spanish Red/Black Pepper aromákkal ízesített (vagy csípősített) 28 mm-es golyókkal, melyeket alapból keményre kértük, majd a bojlik kézhezvétele után még további 3 hét további szárítást eszközöltünk rajtuk István tanácsára.

Több mélységben kezdtük meg a horgászatot, egészen a partközeli 3 méteres mélységtől, a 15 méteresig.

Az első kapásra másnap 11:30-ig kellett várnunk, ami az egyik 7 méter mélyen lévő kézségünkre érkezett. A szerelékünk egy vízalatti fa közelében volt elhelyezve. Eseménydús fárasztás után merítettük meg a túra első halát, melynek súlya 20,80 kg volt. Ezzel végre Norbi is átlépte a 20 kg-os határt.

Ez a napunk nagyon eredményesnek mondható volt, hisz' 17:30-kor nekem is sikerült "partra"terelnem életem első ecsédi pontyát. A szép nyurgapontyot 21,10 kg-mal mérlegeltük.

Őszintén megmondva nem számítottunk ilyen kezdésre.

Ezt a két gyönyörű halat a következő napokban kisebb társaik követték az alábbi sorrendben és súlyokban:
11,80 kg, 18,70 kg, 18,80 kg, 16,60 kg, 9,10 kg.

Az ötödik napon, 01:10 órakor ébredtünk kapásra, amit egyáltalán nem bántuk, főleg úgy, hogy sikerült megfogni a túra harmadik, és mint kiderült, utolsó 20 kg feletti pontyát. A mérleg "nyelve" a csodaszép tőponty mérésénél 21,10 kg-nál állt meg.

Ezt követően még 3 db pontyot sikerült fogunk a hátralevő napokban, melyek súlya: 12,60 kg, 15,50 kg, illetve 14,20 kg volt.

A fárasztások nagyon izgalmasra és élvezetesre sikerültek, ezzel az ecsédi pontyok bebizonyították, nem mindennapi kondícióban vannak.

Számunkra a legideálisabb, legtöbb halat adó mélységnek a 7-8 méter bizonyult, továbbá a két bojli hasonlóan jól szerepelt az egy hét alatt. Az egy hét alatt 11 pontyot fogtunk melyek átlagsúlya: 16,39 kg lett. Részletezve:
10 kg alatt: 1 db
10 kg felett: 3 db
15 kg felett: 4 db
20 kg felett: 3 db halat fogtunk és sajnos pár havelsztésünk is volt.

Ennél az eredménynél biztosan sokan értek már el jobb eredményt ezen a csodálatos helyen, azonban mi boldogok, elégedettek voltunk így elsőre.

A fenti számok mind azt mutatják, hogy még van miben fejlődni, legyen az a végszerelék elkészítése, taktika, illetve van még mit tanulni egy jó fotó elkészítésről is.

Nagyon nehéz, melós, egyben élvezetes, sikeres horgászat volt ez, amit a jövőben mindenképp szeretnénk még megismételni. Sajnos a törpeharcsák nagy száma nem könnyített a dolgunkon, azonban ez is csak egy gond a sok közül, amit a horgásznak kell megoldani.

A céljaink egy részét elértük, azonban vannak még a listán olyanok, amiket szeretnénk a jövőben kipipálni ezen a bányatavon.