Túl az álmokon

Bizonyára sokan voltunk már úgy, hogy más horgászok nagy halakban bővelkedő beszámolóit olvasva arról álmodoztunk, hogy nekünk mikor is lesz ilyen túránk, ekkora „szerencsénk”.

Amióta a Keen Carp csapat tagja vagyok, minden egyes horgászatom alatt eszembe jut, amit Orbán Pisti mondott, amikor beválasztott a csapatba: „Sok mindenben meg fog változni a horgászatod.”Minden alkalommal egyre nyilvánvalóbb a mondat jelentése.

Az idei évem első fele kevésbé szólt a horgászatról, mint a munkahelyi és otthoni teendőkről. Mindezek ellenére nyomon követtem a csapat- és horgásztársak eredményeit a hatvani Beton-tavon, ugyanis azt már az év elején tudtam, hogy ide szervezem a 2017-es év első hosszabb túráját. Az időpontot nem volt egyszerű összeegyeztetni Béla barátommal, de majd’ két év után újra együtt horgászhattunk. A taktikát is jó előre kidolgoztuk.

Az emberek nagy részének a Keen Carp márkanév hallatán azonnal a Big Water ugrik be. Hogy ne érjen senkit meglepetés – mivel célzottan nagy pontyra horgásztunk – mi sem hagyhattuk otthon ezeket a golyókat. Azonban figyelembe véve, hogy az idei évben a tó egyedülálló nagyponty állománya ellenére a horgászok kevesebb kiemelkedő fogással büszkélkedhettek, valamint, hogy szeptember lévén számítottunk az első komolyabb lehűlésre is, rendeltünk a Bait Service-ből Nutty mixből készült 24mm-es bojlit is.

Előre megbeszéltük, hogy a favorizált hot spotokra az első 48 órában nem is húzunk szereléket, csak naponta egyszer ugyanabban az időpontban – kivételesen – nagyobb mennyiségű bojlit juttatunk be a hajóval.

Mire a szerelékek a helyükre kerültek és a táborunk is elérte végleges formáját, megérkezett a meteorológusok által előre jelzett eső, így nyugovóra tértünk. Másnap estig nem is volt semmi dolgunk, kivéve a napi etetést a meghatározott időpontban. Éjszaka azonban erőteljes kapás ugrasztott ki a jó meleg ágyból. Természetesen a Big Water. Egy küzdelmes fárasztás után, gyönyörű húsz kilón felüli tükörpontyot szákolhattunk és fényképezhettünk.

A hajnali csípős hidegbe Béla kapásjelzőjének a hangja - és a bennünk dolgozó adrenalin - csempészett egy kis melegséget. Gyönyörű napfelkeltében egy izgalmas fárasztás…

Indulhat ennél jobban egy nap? Béla egyéni rekordját megdöntve, egy közel 25kg-os pikkelyessel fotózkodott, melyet a Nutty-nak köszönhetett.

A délelőtt folyamán 10-12 kg körüli pontyok szórakoztattak minket, miközben arra vártunk, hogy leteljen az a bizonyos 48 óra. Délben mind a ketten újrahúztuk a felszereléseket már az etetett helyekre, azonban a hajóba a csali mellé ezúttal csak 5 szem bojli került. Nem kellett sokat várni az első jelentkezőre. Komótos, igazi nagyhalas kapás érkezett a Nutty-ra. Viszonylag gyorsan sikerült a part közelébe terelnem az ellenfelemet, ahol egy maratoni fárasztás vette kezdetét. A kristálytiszta vízben mintegy 40 perc után pillantottam meg először a hatalmas sötét testet. Olyan izgalomba jöttem, mint egy kisgyermek karácsonykor és minél hamarabb szerettem volna a szákban tudni ezt a vaskos tövest. Béla többször bátorított, hogy „meglesz az” és „közelebb van a harminchoz, mint a huszonöthöz”.

Szákolást követően, mikor megkért, hogy hozzam a mérlegelőt és segítsek neki kiemelni, tudatosult bennem, hogy mekkora halat is fogtam. Kukó volt az. A mérleg 40,70 kg nettó tömeget mutatott. Nem akartam elhinni, hogy ilyen hatékonyan működött a taktikánk.

Béla számolatlanul fogta a 10-15 kg körüli pontyokat, ezért úgy döntött, hogy két napig ismételten nem horgássza az etetett helyeket.

A két nap elteltével Béla visszahúzta a szerelékeit a hot spotok-ra. Pár óra múlva a jelzője lassú sípolással adta a tudtára, hogy csalija ismét gazdára talált. Ezúttal a Big Water-re éhezett meg a barátom új egyéni rekordját jelentő 25,40 kg-os zömök töves.

Este arról beszélgettünk, hogy ez a túra maga az álom, azonban a kapásjelzőm hangja ráébresztett minket, hogy ez igen is valóság. A Nutty-ra ismét egy csodálatos 20 kg fölötti tükrös csábult el.

A hátralevő napon sikerült még néhány tíz fölötti pontyot szákba terelni, így elégedetten zárhattuk a közös horgászatot. Hazafelé a kocsiban summáztuk, hogy egy okosan kidolgozott taktikával és a hozzá megfelelő csalival az álmunk valóra válhat.