Álomhorgászat

Már idei első túránk elején két 20 kg feletti pontyot könyvelhettünk el. Ami a folytatásban következett, arról tényleg csak álmodtunk eddig.

Haraldnak már az elején sikerült két darab 20 kg feletti pontyot fognia. Nagyon boldogok voltunk. Soha rosszabb kezdést!

Tavaly egész évben csak egy 20 kg feletti halat fogtunk és most már a második nap után 2 db 20 feletti pontyunk volt, ugyanarról a helyről. Úgy látszik, ezt a helyet nem horgászták előttünk, mert a többi bot sokkal rosszabbul muzsikált. Minden erőfeszítésünk ellenére azokkal nem sikerült halat fognunk.

A paylakekre jellemzően a halak nagyon érzékenyek voltak itt is. Az addig jól működő helyek egyik napról a másikra képesek voltak napokig hallgatni. Ezért István tanácsára taktikát váltottunk, nem erőltettük tovább a klasszikus helyeket, hanem új hot spotokat kerestünk, szinte lehetetlennek tűnő helyeken. Ez azt jelentette, hogy ott kezdtünk el horgászni, ahol ez senkinek nem jutna eszébe.

Ami ezután történt minden várakozásunkat felülmúlta:

Én nyitottam a sort egy 19,50 kg-os ponttyal, ami után két napig csak etettem a helyet, ahol aztán apám kezdett el horgászni. Egy éjszaka alatt két álomhalat sikerült fognia az 50/50 Mixből készült, Spanish Red/Apricot Dream bojliknak köszönhetően. Egy 21,50 és egy 22 kg-os személyében. Ebben a vízben, ilyenkor, ez igazán különlegesnek számít. A hetedik mennyországban voltunk.

Barátunk Günther időközben csatlakozott hozzánk, de nem hiszem, hogy megbánta. Egy 21,5 kg-os tövessel fényképezkedhetett a túra végén.

Ötünk közül hárman egyéni rekordot döntöttek. A taktikánk pedig működött. Soha nem tudhatjuk, hogy ki ült előttünk a helyen mit és mennyit etetett. Egyrészről ennek köszönhetően meseszerű órákat tölthetünk el a parton, de ugyanakkor az is lehet, hogy teljes kudarc lesz a horgászatunk. Mi most jól csináltuk. A jó időben, a kifejezetten erre az időszakra készítetett bojlikkal és a hozzájuk illő taktikával egy igazi álomhorgászatot töltöttünk el a parton: öt halat fogtunk 14,5 és 19,5 kg között és öt darab 20 kg felettit. Mi kell még?

Az eredményünk össze nem hasonlítható volt a többi horgász eredményeivel, akik 99%-ban magokkal etettek és többnyire középtermetű halakat fogtak, elvétve egy-két nagyobb példány társaságában.

Csaliként egy szem bojlit kínáltunk fel, ami mellé maximum három golyót tettünk PVA zsinóron. Tehát ez egy gazdaságos és hatékony horgászat volt egy erősen horgászott fizetős tavon. A helykeresés során megpróbáltuk a lehető körültekintőbbek lenni és akadómentes helyeket keresni azért, hogy a szerelékünk biztosan jó helyen legyen.

Úgy tűnik, a halak az általuk biztonságosnak vélt zónában nem olyan óvatosak, mint a tó többi részén. Minden halunknak tökéletesen az alsó ajkába akadt a horog és nyoma sem volt rajtuk régi sérülésnek. Ez is annak a jele, hogy képesek voltunk néhány nagyon ritkán horogra kerülő halat matracra fektetni.

Most már azt hiszem kijelenthetjük, hogy horgászunk és nem csak a parton ülünk!