Újra Hatvan!

Tavaly ősszel volt szerencsém először horgászni Orbán István helyén, Hatvanban. Akkor a Keen Carp csapat egyik tagjával, jó barátommal, Konfár Krisztiánnal ültem le egy hétre.

Az a túra megismételhetetlennek tűnt. Az időjárás, a csali, az épp aktuális lelki állapotunktól kezdve, minden összeállt arra a hétre. Mi sem bizonyította ezt jobban, mint a 3 darab 20 kg feletti, 1 darab 25 kg feletti ponty és Krisztián egyéni rekordját jelentő „Kukó”, akit 40,70 kg-mal mérlegelhettünk.

/Annak a horgászatnak a beszámolóját a képre kattintva olvashatjátok el/

Csíki Dávid barátommal ennek tudatában vágtunk neki idén ismét egy hétre. Az időpont nem volt annyira kedvező, mint tavaly. Július vége és a vele járó fülledt, meleg idő várt minket.

Nem vágtunk nagymellénnyel a horgászatnak, alaposan megterveztünk mindent, hetekkel-hónapokkal ezelőtt. Dávidot mindvégig „nyugtattam”, hogy ne számítson olyan pecára, mint a múlt évi. Talán tévedtem! Egy ideje nem horgászták előttünk a helyet, ezért a szokásos taktikától eltértünk. Máskor 5-15 szemes minimális etetést használtunk volna, de úgy gondoltuk valamivel meg kell állítsuk a halat magunk előtt. Ezért egy jóval nagyobb alapozó etetést (80-100 szemes) használtunk.

Csalikat a Bait Service-ben, Big Water és Nutty alapmixből készíttettük. Kizárólag egy szem 24 mm-es fekvő golyóval csaliztunk, a szokásos módon és egyszerűséggel felkínálva azt.

Tervünk hamar igazolódni látszott, az első 48 órában sikerült lencsevégre kapni pár hibátlan monstrumot. Talán túl könnyen is indult, 15-16-18-19 kg jöttek sorban a szebbnél szebb fogások...

...majd a második éjszaka megérkezett célhalam is egy 23,50 kg-os tükörponty személyében.

Lassan 3 napja horgászunk és még nem akadt horgunkra 15 kg alatti hal.

A hibát talán pont ezután követtük el. A sikerszéria után, érkezett két kisebb halunk (12-14kg), ami miatt visszavettük az addigi nagy etetésünket, mondván „berántottuk vele a kicsit is”.

A másik ok ennél nyomósabb volt, 15 kg Nutty Mixből készült bojlival készültünk és jelen esetben nagyobb sikere lett, mint a Big Water-nek. A harmadik napra már szembesültünk vele, hogy kevés lesz a végéig. Megjegyzem, ilyen még nem fordult elő. De sajnos a minimális etetés most a fordítottját váltotta ki, mint máskor, jöttek a „kicsik”. Gyors konzultáció ifjabbik Orbán Pistivel és pár óra múlva már a parton is volt még 5 kg Nutty.

Az etetést ismét megnöveltük. Ezt követően egy 24órás csend következett. Dávid botja sült el először, amiért bizony megérte előpakolni a fotós kellékeket. Egy 19,20 kg tükrös csábult el ismét a Nuttyra. Itt egyértelművé vált, hogy bizony kell a mennyiség.

Sokan faggatnak azzal minket, hogy miként csinálunk nappal valamint éjszaka ilyen képeket. E mögött is sok munka áll. Mára a horgászat által a fotózás új hobbiként nőtte ki magát, de még rengeteg tanulnivaló van ebben a műfajban is.

Ezt a képet sem volt egyszerű elkészíteni, hisz’ kétszer mosott el minket az eső.

Az utolsó napokra még egy-két darabosabb halat sikerült fognunk.

A végére elindult a Big Water-es etetés is, de húsz felettit már nem sikerült partra terelni.

Ezen a vízen nagy jelentőséget tulajdonítottunk a jó alapanyag mellett az eltérő aromázottságú bojliknak is, 3-4 különböző ízzel dolgoztunk, így ha egyikkel csökkenni látszott a kapásszám, akkor váltottuk.

Ez remekül működött. Mi sem bizonyítja jobban, minthogy sikerült 9 db 15-20 kg közötti és egy 23 kg feletti pontyot fényképező elé állítani.

Szeptemberben ismét meghorgásszuk a vizet, de ezúttal más taktikával, hisz már horgászni fognak előttünk és nyomás alatt lesz a víz. Összességében nem fogtunk annyi 20kg felettit mint tavaly, de az átlagsúlyunk mégis jobb lett, így egy nagyon tanulságos és élvezetes pecának könyvelhetjük el.

Ezúton is szeretném megköszönni a Keen Carp csapatának a sok segítséget, tanácsot, és a kiváló bojlikat!

Sikeres, tudatos horgászatot kívánok, minden kedves sporttársnak!