„Fehér”várcsurgó

írta: Szőke Béla

Januárban, mint a legtöbb horgász, mi is tűkön ülve terveztük, hová menjünk az év első bevetésére. Voksunk Fehérvárcsurgóra, a március 15-i hosszú hétvégére esett. A hely lefoglalása után kidolgoztuk taktikánkat számításba véve a felmelegedő időt és vizet.

Érkezésünk előtt két nappal a vizet még jégpáncél borította, így a felmelegedés teória megbukott, de nem estünk kétségbe, hiszen csalijainkat a téli/kora tavaszi időjáráshoz megfelelően választottuk ki. A helykeresés és a táborállítás után megfentük horgainkat és a botok is helyükre kerültek. Bójáink különböző távolságokon más-más csalival, taktikával lettek elhelyezve, nagyjából 200 méter környékén, 4 méteres átlagmélységben. Krisztián barátom tavaly ősz óta a Hemp Mixből készült bojlikat próbálgatja (nem is rossz eredménnyel) a hideg vízi horgászatban, így az ő választása most is erre az attraktívabb, jó beltartalmú értékkel bíró golyóra esett. A 18 mm-es Hemp Mixből készült bojlit Red Bubblegum ízesítéssel készíttette el a Bait Service-ben. Én az előzetes információk birtokában a 20 mm-es Nutty-nak szavaztam bizalmat, fahéj aromával. A Nutty talán túlzásnak tűnik első hallásra a 4 fokos vízben, de két dolgot sosem hagynék otthon, az egyik a sátorfűtés, a másik a Nutty!

Választásom hamar beigazolódott, hisz’ hajnalban 2-3 rövid csippanásra ébredtünk. A kapás nagyon gyenge, még télies volt, de a hal fölé érve és azt megszákolva magunkénak tudhattuk az év első 10+-os halát Csurgón. A Nutty megint nem hagyott cserben!

A cudar idő ellenére sokat kémleltük a vizet. Krisztián azt vette észre, hogy a bójáink mögött egy sávban több nagyobb testű hal fordult, így egyik szerelékének új helyet keresett. Kissé bentebb az addigi etetésénél talált egy keményebb placcot, ahová elhelyezte a szerelékét 5 szem bojli kíséretében. Pár óra elteltével kapásjelzőjének hangja arról tanúskodott, hogy jó döntést hozott és a Hemp Mixből készült bojli most is működött a hideg vízben. Egy gyönyörű 14,80-as hosszú testű pikkelyes társaságában kaphattam lencsevégre.

Öröm volt ezt a halat fotózni, pláne a 3 fokos hőmérsékletben. Pár óra múlva Krisztián jelzője ismét csippant. Ismét a Hemp, de ezúttal mi is meglepődtünk a hal fölé érve. A bot a mélybe görbült és igazi nagyhalas, komótos munkába kezdett barátom ismeretlen ellenfele. 10 perc fárasztás után megláttuk a gyönyörű tükröst, amely ezután rövid időn belül a merítőben pihent. Úton kifelé találgattuk a súlyát, felmerült bennünk a 20+ fogalma is. A mérés után végül kerek 18 kg-ot mutatott a mérleg, ami az érkező fagy és hó előtt nagy örömmel töltött el minket.

Az utolsó éjszaka még egy 8-as forma érkezett az én botomra, amit már nem állítottunk a lencse elé.
Reggelre megérkezett a sokak által nem várt idő. Kivételesen nem tévedtek a meteorológusok. A látvány magáért beszél, Csurgó ilyenkor is csodaszép, ámbár Krisztián barátommal ezt a jeges pakolás közben aligha tudtam elhitetni.

Összegzésül 4 db pontyot fogtunk, Nutty és Hemp csalikkal - minimális 5-15 szemes etetéssel - amik remekül helyt álltak a jóformán fagyos vízben is. Ezúton is szeretnénk megköszönni a Keen Carp csapatának a sikerekhez vezető tanácsokat és remek csalikat!

Hasonló élményekben gazdag, tudatos horgászatot kívánok minden kedves sporttársnak!