Pölöskei rekorddöntés

írta: Ary Tamás

A 2017-es pölöskei túránkat komoly előkészületek előzték meg. Milán barátommal már 2 alkalommal, 2015-ben és 2016-ban is sikerült ezen a csodálatos vízen horgásznunk, de a titkon remélt 20 kg feletti halat nem tudtunk merítőbe terelni.

2016 decemberében elkezdtük szervezni a következő évi túrát, megnéztük a lehetséges időpontokat, szabad helyeket a tavon. 2017-től a Pölöskei tavon a szigeten lévő helyekre is építettek a tógazdák faházakat, így aztán akár hosszabb esőzések esetén sem válik kellemetlenné az ott tartózkodás. Választásunk a 7-es faházas helyre esett.

2017 elején elhatároztam, hogy ideje megfogni a hőn áhított 20+-os halunkat, amihez már rájöttem, hogy szemléletváltásra lesz szükségem. Miután az elhatározás megszületett első lépésként részt vettem Orbán István Keen Carp-os Workshop-ján, ahol érdekes dolgokról volt szó. Úgy döntöttem, hogy a 2017-es évnek teljesen más taktikával kezdek neki. A horgászat előtt kikértem István véleményét e-mailben a felvázolt horgász taktikámmal kapcsolatban. István ezután meglepő módon fölhívott és készséggel segített megérteni a helyzetet, végül meghatároztunk egy követendő stratégiát, amihez ajánlott 2 fajta az 50/50 Mixből és a Hot Fish&Gammarus Mixből, Shellfish aromával ízesített bojlit. Elfogadtam az ajánlatát és csali tekintetében teljes mértékben rábíztam magam a szakértelmére.

2017.05.25. eljött végre a nap, amikor Milánnal elindultunk 2017-es pölöskei horgásztúránkra. A tópartra megérkezve a tógazda és a személyzet várt minket. Mindenki barátságos és kedves volt, ami számunkra már nem volt meglepő… jó újra itt lenni.

Első nap csak későn, 6 óra magasságában sikerült elhelyezni a botokat. Kb. 1-1,5 órát töltöttünk a vízen, amíg a halradar és a tapogatórúd segítségével megtaláltuk a számunkra ígéretesnek tűnő helyeket. Az első nap és éjszaka csendesen telt. Másnap 18:20-kor érkezett az első komolyabb kapásom. Azonnal rámentünk és szerencsére nem akadt be egyetlen akadóba sem a hal.

Egy 15,50 kg-os pontyot tudtunk merítőbe terelni. Gyors fényképezés és mérlegelés után mehetett vissza éltető elemébe.

A végszereléket természetesen azonnal visszavittük a helyére. Megszórtam kb. 500 g bojlival és vártuk a következő kapást. 22:55- kor ismét megszólalt a kapásjelző. Gyorsan – az ilyenkor már rutinná vált módon – a hal felé mentünk. A damil egy helyen el volt akadva, de Pölöskén ez egyáltalán nem meglepő. A hal fölé érve azonnal felvettem vele a kontaktot, majd 10 perc fárasztás után megláttuk Őt a víz felszínén.

Egyből tudtam, hogy EZ AZ, AMIÉRT JÖTTEM. Milán sikeresen megmerítette. Már csak egy feladatunk volt, a csónakban lévő fellocsolt pontymatracra beemelni. Ez nem volt egyszerű tekintettel a hal súlyára. Partra érve megmértük pocakos barátunkat és akkor tudatosult bennem, hogy megvan a hal amiért jöttem.

A mérleg 20,78 kg-ot mutatott. Az örömöm leírhatatlan volt. Ekkor éreztem, hogy megértem arra, hogy átlépjem a következő lépcsőfokot és megérkeztem a 20+-os halat fogó horgászok közé.

A horog ütötte seb fertőtlenítése után természetesen Ő is visszanyerte szabadságát!

Ezután - kizárólag - a Keen Carp bojlikkal rengeteg kapást sikerült elérnünk és sajnos a vártnál több halvesztésünk is volt.

Összességében megjegyezhetjük, hogy Pölöske nem adja könnyen a halakat. Nagyon sok vízen töltött idő és tapasztalat kell ahhoz, hogy megfoghassuk életünk halát.

Köszönöm Pölöske, Köszönöm István!