Első gyors peca a Keen Carp-pal

írta: Zsibrek Gábor

Körülbelül 10 éve horgászom kisebb-nagyobb sikerekkel. Eddig is szép halakat fogtam, de az igazán nagyok elkerültek. Úgy éreztem, hogy a 2017-es év nem volt a legsikeresebb fogások tekintetében. Tudtam, hogy változtatnom kell, így esett a Keen Carp-ra a választásom.

Idén egy barátommal 8 napot töltöttünk el Merenyén, ahol nagyon gyengén zártuk a horgászatot. 10 éve horgászom már ezen a vízen és eddig 16 kg-ig sikerült eljutnom.

Barátommal, Sümegi Ernővel úgy döntöttünk, hogy revansot veszünk Merenyén és egy utolsó gyors pecát még beiktatunk ebben az évben. 24 órát töltöttünk el a tó első felében és decemberről lévén szó, csak mi voltunk az egész tavon.

A bójázás után mindegyik bójára a zacskós, Big Water plus NHDC – Blueberry Dynamite 20 mm-es bojliból etettünk körülbelül 6-8 szemet. A helyi szabályoknak megfelelően 3-3 bottal horgásztunk, így horogcsalinak a 6 botból 4 botra szintén áfonyás, full áztatott horogcsalik kerültek 20 mm-es méretben, míg a másik két botra 20 mm-es Big Water Mixből készült, balanszírozott horogcsali került.

Az első kapásra nem kellett sokat várni, és folyamatosan növő egyedsúly mellett egyre szebb pontyokkal fényképezkedhettünk.

Túránk végéhez közeledve, reggel egy komótos finom kapásra emeltem rá és egyből éreztem, hogy komoly hallal van dolgom.

December 13-án, 2 °C fokban életem eddigi legnagyobb, 21,50 kg-os tükörpontyát tarthattam a kezemben.

Hihetetlenül boldogok voltunk, nekünk az idén december 12-13-án volt Karácsony!

Köszönöm a Keen Carp-nak, hogy az első horgászatnál megadta azt a halat, amit 10 éve kerestem! Találkozunk 2018.01.21-én Pécsen a Workshop-on!