Egy novemberi Napsugár

írta: Dunai Gábor

Néhány héttel ezelőtt Gyula barátommal megbeszéltük, hogy az év utolsó horgászatát a Kiskunlacháza mellett lévő Napsugár2 bányatóra szervezzük.

Már volt szerencsém kétszer is rövidebb időt eltölteni ezen a vízen. A mostani horgászatot 3 naposra terveztük. Én hamarabb érkeztem a tóra, így gondoltam nekilátok a helykeresésnek, amire nagy hangsúlyt fektettem. Több, mint két órát töltöttem a vízen, mire végeztem Gyula is megérkezett.

Mivel az időnk nem volt túl hosszú és a víz is eléggé lehűlt, az attraktívabb csalik mellé tettük le a voksunkat. Ezek a Hot Fish & Gammarus és az 50/50 Mixből készült bojlik voltak, amiket a Keen Carp Bait Service-ben készíttettem el, 18 mm-es méretben.

Kezdésnek 20 szem bojlit szórtam a horog köré viszonylag nagy területen. Mikor minden készen állt alig vártuk, hogy a bánya feltárja nekünk kincseit. Rövid időn belül érkeztek az első kapások és szebbnél szebb pontyokat terelhettünk szákba.

Késő este már egészen jó szájízzel vonultunk be a sátorba. A hajnali órákban egy lassú, komótos kapásra ébredtem. A sátorból kilépve észleltem, hogy akkora köd van, hogy az orromig sem látok. Miután ráemeltem a botra éreztem, hogy iszonyatos erővel állok szemben, majd hirtelen, mintha elakadt volna a zsinórom. Gyorsan csónakba ugrottam és próbáltam követni a damilt. Nagy nehezen az akadó fölé értem, hosszas próbálkozás után sikerült kiszabadítani zsinóromat az akadóból és másodpercek múlva megláttam mekkora hallal állok szemben.

Közel félórás küzdelem után sikerült szákba terelnem. Hatalmas volt az örömöm. Kiértem a partra és nem akartam hinni a szememnek. A bánya legnagyobb lakóját sikerült megfognom, ami egyben az egyéni rekordomat jelentette. Quasimodo súlya ezúttal 23,50 kg volt. Gyors fotózás után nemes ellenfelem ereje teljében úszott vissza a mélybe.

Ezek után sikerült még egy két jobb halat fognom és azt hittem nincs megállás. Hamar rájöttem, hogy ez nem így van. Sorban jöttek a 4-5 kg-os, sőt 2 kg-os pontyok és azon gondolkodtam, hogy mit rontottam el.

A brainstorming után olyan megoldás mellett döntöttem, amit biztos sokan nem tennének. Egyszerűen kivettem mindkét szerelékemet és hagytam pihenni az etetett helyeket körülbelül 4 órán keresztül, amíg a kisebb halak tovább állnak. Úgy terveztem, amikor újrahúzok, a workshopon hallott tippeket használva csökkenteni fogom etetésem mennyiségét.

Mondanom sem kell, hogy visszahúzás után körülbelül 20 perccel egy gyönyörű 17 kg-os tükrössel fotózkodhattam. Boldogan konstatáltam, hogy a taktikám működött .

A horgászat hátralévő része mozgalmasan telt. Egymás után fogtuk a halakat, amik súlya 12-15 kg között mozgott. Nem nagyon pihentünk.

A nap már felfelé igyekezett, mikor a horgászatunk végére értünk.

Hát így sütött le ránk a novemberi Napsugár!

Végezetül köszönet a Keen Carp Bait Service csapatának a kiváló és legyőzhetetlen bojlikért. Ez az a csali, ami hozzásegítheti a horgászt az álmai eléréséhez!