Tőpontyrekord Lőkösön

írta: Buzás Zsolt & Vígh Sándor

Őszi túrám helyszínéül a Lőkösházi kavicsbánya-tavat választottam, ahova 3 napra érkeztem régi jó barátommal, Vígh Sanyival. Mindketten körösi horgászok vagyunk és felénk elég ritkaságszámba mennek a 10 kg feletti példányok. Amik vannak, azok megfogása pedig nem kevés időt és energiát igényel.

Az utóbbi években a Keen Carp bojliknak köszönhetően szebbnél szebb fogásokról számoltam be.

Ez felkeltette Sanyi figyelmét és szívesen csatlakozott hozzám a horgászatra. Mivel mind a ketten fogtunk már jó pár darab 6-10 kg közötti pontyot, így jobban a nagyponty horgászatra szerettünk volna fókuszálni.

Tekintve, hogy többször jártam már a tavon, a jó hot spotokat már ismertem. A helykeresés során részletesen megmutattam neki mindent. Valahogy éreztem, hogy ez a túra most nem rólam fog szólni és így is lett…

A továbbiakban olvassátok Sanyi beszámolóját:

"Zsolti barátommal október elején töltöttünk el egy felejthetetlen horgászatot a Lőkösházi kavicsbánya-tavon. A helykeresésre kiemelt figyelmet fordítottunk és bíztunk benne, hogy megéri alaposnak lenni.

Minden botunkat különböző mélységekbe helyeztük el, kezdetben 3,5 – 12 méterig, viszont érkezésünk estéjén egy hidegfront hatására észleltük, hogy a halak a mélyebb vízbe húzódtak, így a 3,5 méteres mélységben lévő botomat áttettük 7 méteres mélységbe. Ez később kiderült, a lehető legjobb választás volt, ugyanis minden halam innen érkezett.

Mind a két bójámhoz Big Water Mixből készült bojlit használtam, 24 mm-es méretben. A bojlikat az idő rövidsége és a gyorsabb oldódás érdekében előáztattuk. A tervünk az volt, hogy 24 óránként nézünk rá a csalikra.

Tudtuk, hogy nem könnyű víz és a három nap rövid idő, de optimisták voltunk és kapásjezőink hosszas hallgatása ellenére is bíztunk a jó helyválasztásban és a bojliban.

A második nap végre megszólalt a kapásjezőm és egy 15 perces csónakos fárasztás után egy 13,80 kg-os pontyot sikerült megszákolnunk.

Azt, ami ez után következett viszont álmomban sem gondoltam volna. Szombaton hajnalban egy erős húzós kapásra ébredtünk fel. Gyorsan a csónakba ugrottunk és elkezdődött a hajsza. A hal fölé érve már tudtam, hogy hatalmas ponttyal van dolgom. A fárasztás már 40 perce tartott és még mindig nem láttuk kivel van dolgunk. A radar 8-9 méteres mélységet mutatott.

Pár száz méteren keresztül vontatott minket a hal, miközben Zsolti próbálta úgy kormányozni a csónakot, hogy ne szedjük össze a többi szereléket.

Mikor több mint egy óra fárasztás után a ponty végre elfáradt és megpillantottuk, csak akkor tudatosult bennem, hogy milyen hatalmas tőponty van a horgomon. Óvatos szákolás után gyorsan a partra siettünk. A mérlegelésnél a mérleg 26,44 kg-os nettó súlyt mutatott.

Zsolti gratulált a halhoz, nekem pedig örömkönnyek hulltak a szememből. Nem gondoltam volna, hogy valaha ekkora halat fogok tartani a kezemben.

Fotó és mérlegelés után a pontyot úszó mérlegelőbe tettük reggelig, közben természetesen értesítettük a tógazdát a rendkívüli fogásról.

Reggel, mint kiderült, új tőponty-rekord született és egy utolsó fotó után a hal visszanyerte szabadságát.

Gyors csalizás után visszahúztuk a szerelékeket. A következő kapásra délelőttig kellett várnom. Egy viszonylag gyors fárasztás után egy chip mentes 15,10 kg-os pontynak örülhettem.

Az első nap még annak is örültem volna, ha egy halat fogok, bármekkorát, de azt, hogy fogok egy hatalmas tövest és egy chipmentes halat, azt álmaimban sem gondoltam volna.

Utolsó nap már sajnos nem volt kapásom, de nem bántam, hiszen így is életem eddigi legjobb horgászatán vagyok túl.

Köszönöm a sok segítséget Zsolti barátomnak, köszönet a kiváló bojlikért a Keen Carp Bait Service-nek és köszönet a szép, egészséges halakért Gellén Attila tógazdának.

Biztos vagyok, hogy a jövőben visszatérünk még ide!"