Csak egy víztározó

írta: Orbán József

Évek óta rendszeresen látogatok el olyan egyesületi vizekre, melyek több évtizedes múlttal rendelkeznek. Tudom és hiszem, hogy ezekben a vizekben lapulnak olyan kapitális pontyok, amelyek potenciális célpontjai lehetnek egy bojlis horgásznak.

Nem könnyű ilyen tavakra rábukkani, de nem lehetetlen. A legtöbb hajszálelőkés horgász nem itt tölti el a szabadságát, ezért általában nincs tumultus a partokon. Már ezért megéri. Ami külön öröm számomra, hogy általában az ilyen tavakon helyet sem kell foglalni és bár tudom, a fogási eredmények se annyira garantáltak, mint egy kimondott bojlis tavon, de számomra itt kezdődik az igazi pontyhorgászat. Valós körülmények, a tó saját halaival, melyek kifogása - már csak a kisebb egyedszám miatt is - több időt igényel.

Úgy vélem, az ilyen vizeken van kiemelt fontosságú szerepe a csaliknak és a csaliválasztásnak, hiszen a tó alapállományát képező rengeteg kisponty közül kell szelektálni a nagyokat.

Emiatt még október közepén is Big Water Mixből készült a szokásos Spanish Red aromával ízesített 24 mm-es bojlit, illetve Mega Spice & Seed Mix-ből készült, 24 mm-es, Mean Onion aromával ízesített bojlit vittem magammal.

Barátommal, Zsoltival érkeztem a tópartra, a közös helyválasztás, helykeresés után, megkezdődött a hat napos horgászat. Két dolog aggasztott a túrával kapcsolatban a telihold és a magas légnyomás. Ez a két együttható nekem eddig még nem vált be az évek során.

Az első 24 óra kapástalanul telt és pontymozgásokat se láttunk, majd’ Zsolti barátomnak megérkeztek az első kapásai. A buzgón táplálkozó, kiváncsi telepített pontyokból fogott 2 darabot. Kicsit megijedt,de megnyugtattam, hogy tartósan nem így lesz. Délután nekem is megérkezett az első kapás, majd’ sikeresen szákba tereltünk egy 17 kg-os tőpontyot.

Ezt a komolyabb halat leszámítva a pontyok aktivitása továbbra is szinte nulla volt, nappal és éjjel is. Ennek ellenére bíztuk a változásban, mert ugye minden nap más.

A következő nap más is volt, legalábbis az időjárás tekintetében. Hűvösebb éjszakák és szelesebb nappalok következtek, esővel fűszerezve.

A nem túl ideális körülmények között azért egy halat azért sikerült elcsípnünk.

Túránk utólsó napjaira végül megemberelték magukat a pontyok és a változákony idő ellenére egy eredményes peca kerekedett ki a végére.

Zsolti egy 17,40 kg-os tövest fogott...

...nekem pedig egy 18,30 kg-os töves lett a túra hala.

Ezenkívül több 10-15 kg közötti halunk is volt.

Ahogy számítottunk rá, napról napra darabosabb halakat fogtunk, mígnem a kisebb halak teljesen eltűntek az etetésünkről.

Gyönyörű, talán még érintetlen szájú halakat is sikerült fényképeznünk. Kívánom, hogy mindenki érezzen rá arra, amire az írásom elején utaltam, akkor tudjátok meg igazán mi a pontyhorgászat értelme és a fogott hal éréke.

Sikeres őszt kívánok mindenkinek!