Fehérvárcsurgói sikerek Big Water-rel

írta: Iván Péter

Zsolti barátommal a szeptember 20 és 24. közötti időszakban horgásztunk a Fehárvárcsurgói víztározón. Nem csak a víz, hanem a Big Water bojli is új volt számunkra. A horgászhelyre való beköltözés és helykeresés után persze megkaptuk az esőt és a viharos szelet, ami nagyon megnehezítette a vízre szállást.

A bójákat körülbelül 200 méterre raktuk (3,9-4,2 méteres vízbe), egymástól körülbelül 50 méteres távolságba. A bóják előtti és közötti részt 20-án este kb. 1-1,5 kg Big Water-rel szórtuk meg, majd a 4 szereléket behúztuk (ez kb. 1,5 órába és egy 80 Ah-s akksiba került, evezés mellett).

Reggelre mind a 4 szerelékünk elsült, azonban 3 leakadás és egy beszakadás lett a vége, mivel a szél kb. 50 km/h-ra erősödött, és öngyilkosság lett volna vízre menni. Mivel visszahúzni esély sem volt, átszereltünk dobós pecára, de csütörtök kora délutánig egy csippanás nélkül megúsztuk az egészet.

Bíztunk benne, hogy estére talán kicsit enyhül a szél, úgyhogy 4 órakor már újra vízre tudtunk szállni, és bár nehezen, de be tudtuk vinni a szerelékeket. Horgonként nagyjából 20 szem bojlit szórtunk mindegyikre, nagyobb területen. Ennek meglett az eredménye, mivel az első hal, amit Zsolti barátomnak sikerült a parthoz terelni és meg tudtuk meríteni, egy kereken 13 kg-os, hosszúkás, bivalyerős tőponty volt.

Az tökéletesen látszott, hogy a halak járják az etetést és fogyasztják a Big Water-t, úgyhogy bíztunk a folytatásban.

Teljes meglepődésemre a bal oldali bójáról még világosban, kb. fél óra különbséggel fogtam egy 11,5 kg, majd egy - a jelenlegi egyéni rekordomat jelentő - 18,5 kg-os tükröst.

Ez röviden azt jelentette, hogy a behúzást követő 2 órán belül 3 szerelék is "elsült".

Csütörtökről péntekre éjjel nem igazán tudtunk aludni, mert vagy fárasztottunk, vagy szereléket vittünk vissza, így kb 3 órát, persze 6 részletben sikerült pihenni, de ezt egy kicsit sem bántuk. Éjfél után nemsokkal Zsolti barátom fogott egy kisebb tükröst, majd rögtön a visszaengedés után jött az újabb kapás.

Mivel a szél szinte teljesen elállt, azonnal csónakba szálltunk, és utána mentünk. Körülbelül 150 méteren értük be a halat, aki aztán jó 10 percig forgatta a csónakot, mire megadta magát. Mikor a merítőbe került, akkor látszott igazán, hogy nem a kicsik közül való. A partra érve megmértük, és így Zsolti barátom is új egyéni rekordot döntött, mivel a tükrös 19,8 kg-ot nyomott.

Kora hajnalig még jött néhány kisebb halunk, illetve sajnos néhány megint lemaradt. Szombat reggelre kisütött a nap, viszont a sokszor viharos szél maradt, és a halak is étvágyuknál voltak. Sikerült egy gyönyörű, nagypikkelyes tövest fognom, 12,5 kg-al, majd rögtön utána egy 14 kg-os, magas hátú tövest, illetve szombat délelőtt Zsolti mérlegelhetett egy 18 kg-os hosszúkás tövest, amitől bedurrant az alkarja.

Ekkor már 7 szemre mérsékeltük a bojlit minden behúzásnál, azonban még így is 2-4 óránként "elsültek" a botok. Szombat éjjel volt még néhány kapásunk, azonban a szél teljesen elállt. Vasárnap kényelmesen megreggeliztünk, majd pakolás közben Zsolti még kipiszkált egy 12 kg-os nyurgát.

Bár a 20 kg-os határt nem léptük át, összességében közel 20 db halat tudtunk meríteni, viszont sajnálatos módon ez kevesebb, mint a fele volt a megakasztottaknak. Ettől függetlenül viszont egy szenzációs pecát tudtunk le, mindössze 4 nap alatt, ahol ráadásul mindketten egyéni rekordot döntöttünk. A Big Water-ért külön köszönet, nagyon bíztunk benne és fantasztikusan működött, hiszen keszegeknek és kispontyoknak nyomát sem láttuk.

A következő lépés egyrészt, hogy télen elmegyünk Workshop-ra, valamint megpróbáljuk a kapások számát csökkenteni, az átlagsúlyt pedig növelni. Ezen kívül a 30 lb-s motort is nagyobbra fogjuk cserélni. :)

Hatalmas köszönet az előzetes taktikáért, amit hellyel-közzel, a körülményekhez képest próbáltunk tartani, valamint az általunk csak "paprikás kenyér"-nek csúfolt golyókért, mert egy ilyen vízből, ennyi kapással, ilyen halakkal eddigi életünk legjobb pecáján vagyunk túl.