Sirava

írta: Péter Gábor

Augusztus közepén Szlovákia legnagyobb állóvizére, a Zemplinska Siravára érkeztünk horgászni szlovákiai csapattársammal Hencz Zolival. Célunk elsősorban a számunkra még ismeretlen víz felderítése volt. Titkon azért reméltük, hogy legalább egy 15 kg feletti pontyot sikerül fognunk.

A tó területe vízállástól függően 2200- 3500 hektár, melyből körülbelül 600 hektár a kíméleti rész. Valamit érezni lehetett a parton a vizet nézve.

Két napon keresztül az elemekkel dacoltunk. A hatalmas hullámok miatt vízre sem mindig tudtunk menni, még fákat is hozott a víz gyökerestől.

Nem volt valami pihentető horgászat, az akadók és egy kagylópad miatt az üres szerelékekért is csónakkal kellett bemenni, ezért bent csaliztunk a vízen mindig.

Több 10 kg alatti halat fogtunk, de aztán Big Water-re csak elcsábult egy szép pikkelyes Zolinak.

15,10-zel mérlegelt.

Nekem tíz felettiből egy amúrt adott a tározó, ami 24 mm-es Birdfood-ra éhezett meg.

A szabadidőnket gyakran színesítette egy kis vendég, aki a vállamon ülve elkísért egy behúzásra is. Kis holló barátunk ott nőhetett fel az emberek között, nagyon szelíd volt.

Horgászat szempontjából csak két jó napunk volt, mert a túránk hátralévő idejében jó 20 cm-t engedtek a tározóból, méterekkel visszább ment a víz. Az apadást itt sem tolerálták a halak, a kapások fokozatosan elmaradtak.

Célunkat, a 15 kg feletti hal amit sikerült teljesítenünk. Legközelebb a körülmények talán nem csak két jó napra adnak lehetőséget. De talán pont ez a szép az egészben.

Először lehetett horgon Zoli hala. Lágy bottal a halak fölé igyekezve csónakkal, nem csak a mi élményünket fokozzuk, a halak száját is óvjuk.

Ismerkedni jöttünk a vízzel, megnéztük. Biztosan nem utoljára jártunk itt.