Barátokkal Fehérvárcsurgón

írta: Zilahi Norbert

A tavaly augusztusi horgászatunk elég jól sikerült, ezért társammal úgy döntöttünk, hogy idén ismét ellátogatunk Fehérvárcsurgóra. Mivel a mostani túrára két másik barátunk is elkísért minket, így négy horgászhelyet is Keen Carp csalival tudtunk meghorgászni.

Míg barátaink Keen Carp bojlimixből házilag gyúrt bojlikkal, addig mi a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett bojlikkal készültünk 18 és 24 mm-es méretben.

A helykeresés ezúttal viszonylag gyorsan ment, mivel tavaly a jól működő helyek GPS koordinátáit elmentettem, így most csak egy gyors ellenőrzést igényeltek a helyek.

Kipakolás és a szerelékek elkészítése után megpróbáltunk vízre szállni, ami igencsak nehéz feladatnak bizonyult az addigra már jócskán felerősödött viharban. Az esővel, széllel és a hullámokkal való küszködés közepette még egy jégeső is a vízen talált. Jól kezdet volt.

Barátaink erősen indítottak, rövid időn belül egy 19,45 kg-os és egy 18,05 kg-os pontyot is szákba tereltek, feladva ezzel a leckét. Társam kissé bizalmatlan volt, de megnyugtattam, hogy figyelje meg, mi csak három nap múlva kezdjük az igazi horgászatot.

Szomszédaink eközben egy 21 kg-os ponttyal is fényképezkedhettek.

Mi három napon keresztül próbáltunk szelektálni, ami össze is jött, hiszen kezdetben szinte csak 13 és 17 kg közötti halakat sikerült fognunk.

Barátaink eközben a szomszédban taktikát váltottak és a már amúgy is nagymennyiségű etetésüket megtoldották egy kis maggal, mondván megpróbálnak elcsípni egy párat a tó nagy amurjaiból.

Ezzel nekünk alapesetben nem is lett volna semmi gondunk, hiszen mindenki azt csinál, amit akar, azonban ezt a magszórást társam bójájától úgy 30 méterre kezdték el. A szűnni nem akaró szélnek köszönhetően jócskán került elénk is abból a magból.

Próbáltuk menteni a menthetőt és társam szerelékeit gyorsan a kijjebb és beljebb helyeztük, de a 3 napos etetését ezzel elfelejthettük. Az, hogy nem voltunk boldogok, az enyhe kifejezés.

A tó nem sokkal később azért kárpótolta Pistit, előbb egy 18,40 kg-os majd egy 20,40 kg-os ponttyal. Ez utóbbi új egyéni rekordja is lett.

Én eközben jó távol voltam az eseményektől. Egy rövid ideig meggyűlt a bajom az apróbb halakkal, végül azonban tudtam szelektálni és sok 14-16 kg közötti hal mellett sikerült egy 18,75 kg-os…

….egy 20,70 kg-os…

… és egy 21,20 kg-os ponttyal is fényképezkednem.

Aki járt már Csurgón tudja, hogy a tó körülbelül egyharmada kíméleti terület. Mivel a viharos szél két napig onnan fújt, a sok apróbb hal mellett pár nagyot is biztosan kimozdított onnan. Nagy örömünkre ez az érdekes formájú, érintetlen szájú 13 kg-os tőponty is köztük volt.

Összegezve a horgászatot elmondhatom, hogy mi ketten társammal körülbelül 15 kg bojlit használtunk el. Barátunk Sanyi ezzel szemben egyedül két 20-30 literes vödörnyi bojlit, pelletet és még ugyanennyi magot szórt el egyedül, két botra. Ezzel nem csak saját maguknak, hanem nekünk is kellemetlen napokat okozva. Sanyi egyébként annak ellenére tette mindezt, hogy a horgászat elején még szép halakat sikerült fognia.

Ahogy Orbán István mondaná, ő még nem készült fel a nagyhalfogásra és még nincs hányingere a 10 kg-os halaktól. Mindenesetre remélem tanult az esetből.

Végezetül köszönöm a Keen Carp-nak a remek bojlikat, a két halőrnek a segítőkészségüket, barátaimnak pedig azt, hogy megint tanulhattam valamit az ő kárukon.

Mindenkinek eredményes horgászatot kívánok.