Merenyei maraton

írta: Hegedűs Ferenc

Augusztus 6-12-ig került megrendezésre a III. Merenyei Baráti Bojlis Találkozó, amelyen újra részt vettünk állandó társammal Nagy Marcellel. A versenyen az 5 legnagyobb hal összsúlya számított.

A tavalyi szektor első és abszolút második hely elérése után újra nagy reményekkel indultunk a versenynek.

A helyhúzáskor a tó közepére szerettünk volna húzni, de az 5-ös hely visszadobása után a 16-os helyet adta fortuna. Ez a hely a kíméleti rész előtt található, ami híres arról, hogy jellemzően rengeteg kisebb ponty tartózkodik ezen a részen. A patakmeder, amit mi is horgásztunk, itt körülbelül 300 méteres távolságban van és a vízmélység 110 centiméternél stagnál.

Első körben a szelektálást szerettük volna megoldani, ami a  Keen Carp Bait Serviceben gyúratott, Big Water Mixből készült, 24-es bojlik duplázásával elég jól sikerült.

A nagyobb gondot az okozta, hogy a 110 centis vízben az ólom miatt eleinte előfordult, hogy kapásnál 1-2 szerelékünket összeszedte a hal ez kezdetben sajnos sok halvesztést eredményezett, ezt később elhagyós szerelékkel oldottuk meg. Ezen kívül viszont a 300 méteres behúzások nagyon sok energiát kivettek belőlünk.

A 7 nap 6 éjszaka alatt körülbelül 26-30 órát aludtunk. Nappal a 38 Celsius fokos hőmérséklet miatt (a 16-os álláson nincs fa, ami árnyékot adna), éjjel a halak miatt nem tudtunk aludni. Volt hogy 6-ból 6 bot volt a parton, mert egymás után húzták el őket.

A verseny alatt nagyjából 90-100 db pontyot fogtunk, amiből 4 db (!!!) volt 10 kg alatti.

Csak az utolsó éjszaka 22 pontyot sikerült fognunk, melyből 15 db volt 15-18 kg között.

Ezen kívül sikerült 4 db 20 kg feletti pontyot is fognunk, ami hozzásegített minket a Szektor I. hely és az Abszolút  I. hely megnyeréséhez.

Egy maratonnal felért ez az egy hét. Mind fizikailag, mind szellemileg a határainkat feszegettük, de a siker kárpótolt minket mindenért.

Szeretném megköszönni a Keen Carp csapatnak, hogy a bojlikkal hozzásegítettek minket ehhez a remek eredményhez és a gyönyörű halak kifogásához!

Köszönjük Keen Carp!!!

U.i..:  A Keen Carp legyen veletek!