Először Merenyén, először a Keen Carp-pal

írta: Kiss Csaba & Tarnawa Zsolt

Egy hetes merenyei túrán vettem részt Tarnawa Zsolt barátommal július végén. A workshop-on tanultakat és a Keen Carp termékeit gyakorlatban ezen a horgászaton próbáltuk ki első alkalommal. Mondanom sem kell, hatalmas várakozással és elszántsággal vágtunk neki a túrának. Csalinak a Keen Carp Bait Service-ben készíttettünk Big Water Mixből Spanish Red/Mulberry aromájú bojlit 24 mm-es méretben.

A túra korántsem indult zökkenőmentesen. Az eltervezettek alapján szombat este értünk a partra, majd felállítottuk a sátrunkat és vártuk a nap első sugarait, hogy kezdődhessen a nyugodt helykeresés. Több órán át próbáltuk feltérképezni az előttünk álló területet, majd 4 bóját helyeztünk el a vízen 140-180 méteres távolságban keményebb és iszaposabb részeken, valamint egy bóját a parttól 20-30 méterre, mivel a halakat ezen a részen láttuk nagyon aktívnak.

Minden a terv szerint haladt, de pár óra múlva észrevettük, hogy 2 bójánknak nyoma veszett. Eléggé elkeseredettek és tanácstalanok lettünk, elővettük a tartalék bójákat és próbáltuk az előzőleg már megjelölt részeket újra megtalálni, közben azon gondolkoztunk, hogyan is történhetett mindez.

Az 5 bójából hármat előetettünk három napig és csak azután kezdtünk el rajtuk horgászni. Az első három napon a halak kapókedve nagyon jónak bizonyult, a 140 méterre letett bójánkról először nekem érkezett egy 15,10 kg-os ponty majd jó néhány 10-14 kg közötti.

Zsolti barátom kétszer is megdöntötte az egyéni rekordját, először egy 14,20 kg-os tükrössel majd a keddi hatalmas vihar közepette éjjel egy 17,20 kg-os tövessel.

A tövesről sajnos normális képet nem tudtunk készíteni a nagy viharban, a hal letárolását pedig nem tekintjük opciónak.

A szerdai nappal megérkezett a beígért viharos szél, eső és lehűlés, és a taktika szerint kezdhettük horgászni az előetetett bójákat, amikhez nagyon nagy bizalmat fűztünk, de sajnos mindhiába. A halak kapókedve drasztikusan visszaesett a következő három napban.

Nagyon nehezen, a parttól 30 méterre lévő bójáról tudtunk kapást kicsikarni, ahonnan többek között jött egy 17,30 kg-os, valamint három darab 14 kilógrammnál nagyobb ponty.

Abban az időszakban napi két kapás érkezett, majd az utolsó nappal visszajött a felmelegedés és szombat hajnalban az előetetett bójáról záporozni kezdtek a kapások. Az utolsó hat óra hossza alatt 7 db pontyot sikerült fognunk, 10-15,30 kg között.

Az eltűnt bójákból egyet visszakaptunk a túra közepén a három állással lejjebb horgászó sporttársaktól és mint utóbb kiderült, a két kisebb (1,5 kg) bójasúlyunk Merenyén kevésnek bizonyult. Rengeteg hasznos tapasztalattal lettünk gazdagabbak és már alig várjuk, hogy a következő évben visszatérjünk.

Az egy hét alatt 28 kapásból 26 db pontyot sikerült a partra terelnünk, amiből 16 db volt 10 kg feletti és 6 db súlya haladta meg a 15 kg-ot. Összesen 293 kg pontyot sikerült fognunk, a túránk legnagyobb hala egy 18,05 kg-os tőponty volt.

A halak döntő többsége a hajnali és kora reggeli órákban érkezett. A legtöbb halat egy szem bojlival fogtuk, de a kapástalanabb időszakban a 1,5 szem összefaragott csali volt a favorit.

Sajnos a 20 kg-os álomhatárt nem sikerült átlépnünk, de így is életünk legjobb túráján vagyunk túl.

Köszönjük a Keen Carp csapatának a remek bojlit és tanácsokat, valamint az új pontyhorgász szemléletet, amit a továbbiakban is reményeink szerint eredményesen fogunk alkalmazni.