A titokzatos bánya

írta: Szőke Béla

Június végén, idő hiányában egy 48 órás pecára indultunk Dávid barátommal egy Békés megyei bányatóra, melynek nevét direkt nem említem.

A tó annyira „szűz” és annyira érintetlen a nagyközönség számra, hogy szeretnénk ezt megóvni annak a pár kedves helyi horgásznak, akik évek óta vallatják szorgalmasan a vizet. A vendégszeretetüket ezúton is szeretnénk megköszönni!

A célhalaink ez esetben nem a 20 kg feletti pontyok voltak, bár sejtésünk szerint a tó kora miatt kell, hogy legyen benne ekkora hal. A szóbeszéd alapján 14 kg a tórekord. Így ez a horgászat mindenképpen a tó feltérképezésről és a halállomány felméréséről szólt.

A tó átlagmélysége 4-5 méter, de helyenként 3 méteres púpok és 7-8 méteres gödrök is fellelhetőek benne, a méretéről viszont nincs pontos információnk, megközelítőleg 10-12 hektár lehet. A helykeresés során egyaránt kerestünk olyan helyeket ahol kissé lágyabb volt a meder, illetve kerestünk keményebb púpokat is.

Dávid 18 mm-es 50/50 Mixből készült, Pisztácia aromával ízesített bojlival és 24 mm-es Big Water bojlival kezdett, én pedig 18 mm-es Mega Spice & Seed Mixből készült, Spice Oriental aromával ízesített bojlival és szintén 24 mm-es Big Water - Red Bublegummal csaliztam, amit egy szem pop up-pal könnyítettem ki.

Nem indult könnyen a halfogás, Dávidnak adta be először az 50/50, 4,30-as vízből, de az első pár kapás nem a várt halakat eredményezte. 3 és 7 kilogramm közötti halak érkeztek, kivétel nélkül mind az 50/50 pisztáciára.

Nekem csak másnap húzta el először a Big Water-t egy csodaszép 8,60-as.

Nem értettük pontosan mi lehet a baj, miért nem ad a víz nagyobb halakat, de kitartottunk a döntéseink mellett és türelmesen folytattuk a taktikánkat. Dávid végül megduplázta a 18 mm-es 50/50 pisztáciát és beérett a várva várt hal, egy 13 kg-os gyönyörű hibátlan bányatavi pocakos személyében.

Hetek óta figyeljük az időjárást és a frontokat és napról napra változott minden. Talán ez magyarázta azt, hogy jelen esetben jobban működött az 50/50, mint a Big Water, hisz’ a halaknak feltehetően nem állt a rendelkezésükre elégendő természetes táplálék a vízben.

Végeredményben közel álltunk az ismert tórekordhoz és biztos vagyok benne, hogy ellátogatunk még erre a csodás kis vízre és bebizonyítjuk hogy ott lapul benne az öreg bajszos.

Hasonló csodás és élményben gazdag horgászatot kívánok minden kedves sporttársamnak, és ezúton is köszönjük a Keen Carp csapatának a változatlanul megbízható bojlikat!