Ki a gödörből!

írta: Melkuhn Bendegúz

Június végén három napot töltöttünk öcsémmel Hejőkeresztúron. Akkor a tó mélyebb részén foglaltunk helyet, itt láttunk lehetőséget a halfogásra. Hamar kiderült, hogy ezt rosszul gondoltuk. A pontyok a tó sekélyebb részén mutatták csak magukat, előttünk pedig nem volt halmozgás, úgy gondoltuk, valószínűleg vízközt tartózkodtak. Az ott eltöltött idő alatt, fülledt levegő és hatalmas hőség volt.
Sajnos pár kisebb halon kívül, nem tudtunk pontyot fogni.

Ez a sikertelen túra még nagyobb lendületet adott számunka. Tudtuk, hogy ide vissza kell jöjjünk és annak, hogy itt tényleg minden egyes halért meg kell küzdeni, külön örültünk.

Nem sokkal első túránk után lehetőségünk adódott visszatérni a tóra. A szintén Keen Carp bojlikkal horgászó, aktuális tórekordot jegyző Balogh Lászlónak és barátainak szép halai is bizonyították, hogy ezúttal nekünk is a tó sekélyebb részén kell helyet foglalnunk.

Ez alkalommal barátunk, Bence is csatlakozott hozzánk.

Bizakodva vágtunk neki a négy napos megmérettetésnek. Csaliként a Mixed Bridfood és a Big Water Mixből készült bojlikat használtuk.

Az első két napon Bencének sikerült sok kisebb halat fogni. Mi öcsémmel, Brúnóval új helyek után néztünk.

Egy 13,4 kg-os ponty zavarta meg a csendet, igazolva, hogy jó helyen van a csalink.

A harmadik napon, délben, Brúnó jelzője figyelmeztetett minket, hogy hal van a horog végén. A közel fél órás harc után sikerült a pontyot megmeríteni. A mérleg 20,15 kg-nál állt meg, ami Brúnó egyéni rekordját jelentette. Szabó Ernő tógazda segített nekünk, hogy a pontyot megfelelő körülmények között fotózhassuk, és kíméletesen visszaengedhessük.

A hátralevő időben is tudtunk szép halakat fogni.

A túrán fogott értékelhető halaink: 8 kg, 8,5 kg, 10 kg, 10,2 kg, 13,4 kg, 13,5 kg, 14 kg, 14,5 kg, 20,15 kg.

Ezúton is szeretném megköszönni Ernőnek, hogy mindenben készségesen segített minket, és hogy lehetővé tette számunkra, hogy megvalósuljon ez a horgászat. Remekül éreztük magunkat!