Nagykállói tűzijáték

írta: Melkuhn Bendegúz

A novemberi Pontyshow-n a Nagykállói horgásztó nyereményjátékot hirdetett, amit egyik barátomnak, Leventének volt szerencséje megnyeri. Engem invitált magával a pár napos pecára.

A Motivátorra hallgatva, minél több halat szerettünk volna bölcsőbe fektetni, rutinszerzés céljából, ezért a  White Fish Mixből készült bojlik tűntek a legjobb választásnak.

Helykeresés során próbáltuk az iszaposabb részeket kerestük. A jónak vélt helyek kiválasztása után gyorsan helyükre kerültek a botok. Botonként csupán egy-egy marékkal etettünk, és a csalit minden esetben kikönnyítettük.

Sötétedés után a tó életre kelt. Az éjszaka folyamán Levente két kapásból két halat tudott megfogni, míg én a rengeteg csipogás ellenére, ugyan annyi halat tudhattam magaménak, mint társam.

Reggel a szomszéd horgászállásra megérkezett Péter, akivel mint utólag kiderült, már átéltünk egy workshopot együtt. Elmondtuk neki a történteket, és mivel ő is tapasztalt ezen a vízen, szívesen fogadtuk segítségét.

Ő a darabosabb halakat szerette volna megfogni, és türelmesen folytatta taktikáját, amit a workshopon tanult.

Nappal a hibák kijavításán gondolkoztunk. Én szerettem volna növelni a fogási átlagomat, Levente pedig több kapásig eljutni.

Nagyobb ólmokat tettem fel, és még alaposabban megfentem a horgokat.

Sötétedés után sajnos ismétlődött az előző éjszaka.

Másnap nagyobb méretű horgokat tettem fel, illetve tanácsoltam Leventének, hogy keressen új helyeket. Így is tett, több mint két óra vízen töltött munka után, bizakodva szállt ki a partra.

Ezen a napon tudtuk meg, hogy ez lesz az utolsó éjszakánk, ugyanis egyéb elfoglaltság miatt hamarabb haza kell mennünk.

A Nap a horizont mögé bújt, és elkezdődött a tűzijáték. Mostmár Levente botjai is felébredtek, és pihenés nélkül nyomtuk végig az utolsó éjszakát.

Pakoláskor még megcsodálhattuk Péter 22 kg-os pontyát, amit kitartó munkával fogott meg.

A túra során sok halat fogtunk 6-14 kg között, és beugrott egy pár gyönyörű koiponty is. Körülbelül 50 kapásunk volt és 30 pontyot tudtunk szákba terelni.

Összességében elértük amit szerettünk volna, de a sok halvesztésnek nem örülünk. Tanultunk az esetből.