Kánkán helyett inkább Palotás

írta: Péter Gábor

Hirtelen felindulásból hosszú hétvégére ruccantunk ki a Palotási víztározóra.

Érkezésünkkor dőlt meg a tórekord, amit Zoli állított be tavaly. Most is a darabosabb példányok voltak a célhalaink.

Felmelegedő víz, ívások ideje, tehát sekélyebb szakasz, folyik a csapból. Szépen le is ültünk a tó mélyebb, gátközeli szakaszán. Nem pontyokat akartunk fogni, a nagypontyokból szerettünk volna elcsípni egyet- egyet.

Én először jártam itt. A közismerten focipálya aljzaton azért akadt egy két ígéretes rész, volt ahol kopogott a tapogató rúd.

Nem feederes tempóban, de sorra sültek el a botjaink. Zoli 18, 40 kg-os hala Nuttyra csábult el.

Nekem a két-három éve készíttetett Big Watert szippantotta be ez a 12, 40-es. Majd fél óra volt mire szákba tereltem.

8 halat fogtunk, 10 kg alatti kettő jött, a végére azért sikerült 13, 78-as átlagot hozni.

Igyekeztünk a bojlit használati utasítás szerint elhorgászni. Nekem a bandanagy 19, 80 kg-mal mérlegelt.

Zoli lemaradt pár kilóval arról, hogy rátromfoljon a tórekordra, de azért egy pocakos 24,50 kg-os pontyot kipiszkált egy szem Nuttyval, amit egy szem Keen Carp pop-uppal könnyített ki.

Itt megjegyezném, a halak ilyenkor IS sérülékenyek, feszülő belsővel még matracon, bölcsőben sem biztos hogy jó hasra fektetni.