Maconkai "pilickázás"

írta: Dudás Bence & Sáfi Dániel

Màjus közepén egy barátommal a Maconkai-víztározón töltöttünk egy hosszú hétvégét. A II. Szigeten foglaltunk helyet.

A megérkezés majd kipakolás után úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk Orbán István írásában olvasottakat, ami a víz megfigyeléséről szólt.

Egy-két órás megfigyelés után arra jutottunk, hogy a halak két különböző sávban mozogtak. Ezt követően az egyik etetést 50 méteren, majd a másikat 100 méteren alakítottuk ki.

Az alapozó etetést követően az etetés mögött kezdtunk el horgászni ahova dobócsővel juttatuk be a Bait Service-ból rendelt sózott Big Water - Spanish Red bojlikat. Négy nap alatt körülbelül 4 kg bojlit használtunk el ketten. Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, kaptunk jégesőt, szelet és 26 fokot is.

Tekintve a maconkai halállományt, a 24-es golyóra esett a választásunk, próbalva ezzel elkerülni a rengeteg kisebb testű pontyot. Ez nagyrészt működött, ugyanis több mint 400 kg hal megfogása mellett 11 kg-os átlagsúlyt tudtunk produkálni.

A rengeteg gyönyörű ponty mellett, volt szerencsénk egy 17 kg-os tokhoz valamint az ébresztő egy reggelen egy 11 kg-os amur füstölős kapása volt.

A túra legnagyobb hala egy 22,20 kg-os gyönyörű tükrös volt.

Köszönjük a Keen Carp-nak a jó tanácsokat és a jó minőségű bojlit!