Palotás újra a régi

írta: Orbán József

Május, június mindig kényes időszak a pontyhorgászok számára. Könnyen belefuthatunk az ívásba, és ilyenkor előfordul, hogy napokig csak őrizzük a vizet. Velem is ez történt május végén a Palotási víztározón.

De persze ezért nem haragudhatunk kedvenceinkre, még ha kapástalan órákba vagy napokba kerülnek is. Ettől én még ugyanúgy élvezem a tóparti létet, mert ugye jobb egy kapástalan nap a tóparton, mint egy jó nap a melóhelyen.

Hat napot töltöttem el a nevezett tározón és ebből két nap ívás volt. Csalinak most nem a tőlem megszokott Big Water bojlival, hanem a Mega Spice & Seed Mixből készült, hagymás Mean Onion aromával ízesített, 24 mm-es bojlival készültem.

Korábbi ottlétemkor, az erősen iszapos, néhol szagos mederviszonyok miatt választottam ezt a karakteres ízű és illatú Mixet. Hétfőn kezdtem a horgászatot. Három etetett helyet alakítottam ki, gondolom nem kell mondanom miért, aki volt már workshopon annak biztosan nem. :)

Szerdán érkezett az első kapás, egy 19 kg-os tőponty vette fel a csalimat. Látszott rajta hogy leívott.

Három órával később egy 13 kg-os pontyot szákolhattam ismét.

Több fogásról is érkezett hír, sőt új tórekord született 29,30 kilogrammal. Úgy tűnt befejezték, vagy megszakították az ívást és táplálkozni kezdtek. Több kapásom nem volt ezután.

Csütörtök reggel más jellegű meglepetés ért, Hencz Zoli és Péter Gábor érkezett négynapos bevetésre. Majd’ egy órát beszélgettünk, végül átmentek a túloldalra. Este elérkezett a pillanat, mikor a 3 napig etetett bója is szerephez jutott. Meg is hálálta. A hajnali órákban pár óra leforgása alatt 5 kapást produkált 10-14 kg-ig.

Ez után szombat délelőttig több kapásom nem volt semelyik bójáról, majd később ismét a harmadik bója jeleskedett. Reggel egy 19,10 kg-os.....

Később 20,80 kg-os pontyot adott.

Ekkor más sejtettem, hogy ez a ponty lehet az utolsó halam, ugyanis a melegedéssel, a légnyomás is őrülten emelkedni kezdett. Tapasztalataim szerint ez kapásszám csökkenéssel jár. Ez a víz amúgy sem arról híres, hogy 3-400 kilót fogunk egy hét alatt, meg ugyebár nem is ez a cél.

Sajnos a megérzésem beigazolódott. Nekem se és Zoliéknak se volt kapásunk, de nincs okom panaszra. Szép, és egyre nagyobb pontyok élnek itt, ezért biztos, hogy nyaggatom még őket. Hátha egyszer az én nevemhez fűződik majd a tórekord fogás 30+ al.