Ennél több kell!

írta: Melkuhn Bendegúz

Az érettségi szünetnek köszönhetően, május elején felszabadult pár napunk horgászatra. A Holt-Tisza tűnt a legjobb választásnak, hogy fogjunk pár szép halat. Bence és Gergő kísért el a kiruccanásra.

Errefelé sajnos a kisebb-nagyobb pontyok sem kerülnek vissza a vízbe, ezáltal a célhalaink száma, amelyek jelen esetben a 10 kg körüli pontyok voltak, alacsony volt. Továbbá a rengeteg törpeharcsa sem könnyítette meg a dolgunkat.

Hanyagság és időhiány miatt, a bojlikat helykeresés és előetetés előtt két nappal rendeltük meg. Ennek köszönhetően, csak a sózott bojlik jöhettek szóba. 50/50 Mixből készült golyókat rendeltük, Spanish Red aromával, 24 mm-es méretben.

Nagy önbizalommal álltunk neki a következő napoknak.

Késő estére került horog a vízbe. Etetésnek pár szem bojlit szórtunk, ugyanis nem szerettük volna felkelteni a nemkívánatos halak figyelmét.

Az első éjszaka, behúzás után nem sokkal Bencének sikerült egy sötét árnyalatú, 7 kg-os uszonyost fognia. Remek kezdésnek gondoltuk.

Reggel, amikor leellenőriztük a csalik állapotát, meglepődve láttuk, hogy a bojlinak nyoma sincs, sőt némelyik helyére még törpeharcsa is került. Ekkor már éreztem, hogy felkészületlenségem nem marad büntetlenül.

Eltelt egy csendes nappal és egy csendes éjszaka. Az idő múlásával az önbizalmunk csökkent, ellenben a törpék száma nőtt. Másfél nap kapástalanság után, Gergő egy zacskó tavalyi Birdfood bojlit vett elő a táskájából. A golyó egyrészt kőkemény volt, ezen felül ezt a bojlit a beltartalmi értéke is alkalmassá teszi arra, hogy a törpék ellen való védekezés hatékony eszköze legyen.

Ezt már nehezebben tudták a fekete szörnyek megfaragni, és nyugodtabban ülhettünk a botok mellet az utolsó 24 órában.

Délután ismét Bence jelzője szólalt meg. A tettes egy 8,5 kg-os pikkelyes volt, amely új lendületet adott számunkra.

Utolsó éjszaka még volt 2 kapásunk, azonban sajnos mindkét halat elveszítettük.

Kora reggel sajnos eljött a pakolás ideje.

Minden horgászatból lehet tanulni, de ahogy a Motivátor mondja, az eredménytelenből a legtöbbet. Amit megtanultam ez alatt a pár nap alatt az, hogy a horgászatra való felkészülést jóval a peca előtt meg kell kezdeni, és ez főleg egy ilyen vízen létfontosságú.

Mindenféleképpen visszatérünk, a megfelelő csalival, a megfelelő felkészültséggel.