Ismét Merenyén

írta: Zilahi Norbert

A tavalyi szenzációs évem után két barátommal ismét Merenyén kötöttünk ki és egy elég kalandos hetet zártunk, amiben minden volt. Kezdetnek viharos szél, éjszakai fagy és eső is.

Túránk elején a víz 7-8 fokosra hűlt vissza, ezért egy kicsit féltem, hogy a Keen Carp Bait Service-ben legyúratott Big Water Mixből készült bojli nem fog működni. Persze azért volt „B” terv, a biztonság kedvéért Mixed Birdfood Mixből és 50/50 Mixből készült bojli is volt nálunk.

Mindhárman más taktikával készültünk. Én úgy gondoltam, hogy három napig etetek két helyet, horgászat nélkül. Egy 7 napos túrán ez elég idegtépő tud lenni, de bíztam a workshopon tanultakban, és tudtam, hogy ez kell a nagyhalak fogásához.

Bár helyismeretünk volt, a nagy szél nem könnyítette meg a dolgunkat. Aki ismer, tudja, hogy nem szoktam a véletlenre hagyni semmit, most sem volt ez másként. A 40-60 km/h-ás szélben egy bő két órás helykeresés után bójáztam le.

Mikor minden a helyére került volt időnk figyelni a szomszédokra is. Szörnyű volt látni, hogy az általam csak „mezőgazdászokak” nevezett horgász kollégák a 7 fokos vízbe 2 darab 20 literes vödörnyi kukoricát szórtak be bójánként. És sajnos ez a szokás vírusként terjedt közöttük, már lassan minden szomszéd és szembe szomszéd követte a példájukat. Mikor átkiabáltam az egyik „nagyra becsült sporinak”, hogy „Nem baj, hogy 7 fokos a víz? Ennyi anyaggal egy disznótelepet lehetne nyitni!”, a válasz csupán annyi volt, hogy „Ezt a halak meg tudják emészteni könnyen.” Szép lassan körbe lettünk szórva több száz kiló kukoricával. Éreztük, hogy bajban vagyunk, de ennél jobb alkalom nem kellett, hogy megnézzük mit tudunk kihozni magunkból, a csalikból és az Istvántól tanultakból, magok nélkül.

A végeredmény szenzációs lett. Az egy hét alatt nekem 1 darab 19,60 kg-os, 1 darab 18,70 kg-os és jópár darab 15 feletti ponty mellett 6 darab 20 kg feletti pontyot sikerült fognom.

20,20 kg

21,10 kg

22,10 kg

22,50 kg

22,70 kg

25,20 kg

A hab a tortán pedig a tavaly után újra megfogott 30 kg feletti halam volt, ezúttal 31,45 kg-os súllyal.

Összesen 604 kg halat fogtam.

Barátaim is szépen fogtak, 1 darab 20 kg feletti és sok 15-19 kg közötti pontyot sikerült ideiglenesen partra terelniük. A kukoricásoknak pedig csak az irigység maradt.

Úgy gondolom, ezek után senki számára nem lehet kérdés, hogy milyen csalit válasszon kukorica helyett.

Végezetül annyit üzennék azoknak a „horgászcelebeknek”, akik foggal körömmel azon vannak, hogy az embereket lebeszéljék a Keen Carp bojlikról: Engem és jó pár társamat biztos nem tudtok majd. Még gyémántberakásos bojlival sem.

Köszönök mindent Orbán Istvánnak és a csapatának. Örülök, hogy ismét hozzá tudtunk járulni pár 20 kg feletti hallal a gyűjteményhez.

U.i.: Az aromákat szándékosan nem írtam le. Aki figyelt a workshopokon, az tudja. Aki meg még nem járt, annak nagyon ajánlom. :)