Hejőkeresztúri horgászat

írta: Juhász Péter

Május elején a hejőkeresztúri Carp&Carp Lake-n töltöttünk el pár napot. Nem volt egyszerű dolgunk, mint kiderült, a tavon jó ideje nem fogtak semmit, a közeli két házban horgászó cseh sporttársak egy hét után sem tudtak halat fogni.

Etetésnek 10-15 szem 50/50 Mixből készült golyót szórtunk. Az első két napban csak etettünk, majd a harmadik naptól kezdtük meghorgászni a választott helyeket. Összesen 10 helyet horgásztunk meg, melyből kettő adott halat. Mindkettő partközelben, egy-egy bedőlt fa melletti, 3 méter körüli vízben. Külön érdekesség volt, hogy kizárólag éjjel 1-2 óra között jöttek a halak, úgy látszik, akkor vezetett arra az útjuk.

Az utolsó pontyomat viszont egy teljesen „szűz” helyről fogtam, ahová a behúzás előtt pár órával szórtam kb. 10 szem bojlit.

Még egy érdekesség, hogy a tavon motorcsónak-pálya található, ami sikeresen keresztezte a házunk és a fent említett fogós helyek közti utat. Ez azt jelentette, hogy kb. a vízszint alatt 1-2 méterrel egy kétujjnyi acélsodrony helyezkedett el a bóják rögzítése miatt, efölött kellett a zsinórunkat elvezetni, valamint ezt kikerülve kellett a halainkat szákba terelni. Izgalmas feladat volt, szerencsére a szelepgumival megkötött helyi szüretelésű kövek jól működtek, és azonnal akasztás után leoldottak, így lényegesen nyugodtabbak voltak a halaink a fárasztás során.

Összegezve a túrát – nem fogtunk sok halat, nem fogtunk óriási halakat (11-13 kg között), de úgy érzem az adott körülmények között már ez is sikernek számít. Külön megemlíteném, hogy bár a tó híres a gigantikus méretűre növő keszegeiről, nekünk a horgászat latt csupán egy eltévedt példányt sikerült fognunk.

Köszönjük a jó tanácsokat, és köszönjük a jó csalit, az elkövetkezendőkben a neszmélyi holtágban is használni fogjuk!