48 óra egy kavicsbánya tavon

írta: Balla Zoltán

Az idei első túrámat Zelei Endre barátommal terveztük egy kavicsbánya tóra. A túra előtt nagy fejtörést okozott, hogy mi is legyen majd a taktika egy 48 órás, mondhatni gyors pecán. A helyfoglalás kicsit elszomorított minket, ugyanis egy hely volt csak szabad a tavon, de mivel nem volt más és menni akartunk, lefoglaltuk.

Megérkezésünkkor a tógazda elmondta, hogy a hidegfront érkezésével a halak kapókedve csökkent, az egész tavon csupán 1-2 halat fogtak és azok is 10 kg alattiak voltak. Mi Endrével annál nagyobb lelkesedéssel vágtunk neki a túránknak.

Nekiláttunk a táborállításnak, közben pedig a vizet és a mellettünk lévő horgászokat figyeltük. Mindenki a túloldalt horgászta, elmondásuk szerint „ott lehet halat fogni”. Endrével úgy döntöttünk inkább a tó közepére összpontosítunk, mivel azt nem horgászta senki, így ott nyugodtabbnak véltük a vizet.

Radarozás, bójázás után 2 helyet találtunk, ami szerintünk a legjobb volt. Ezeket H-bójával jelöltük meg.

Etetésre a Keen Carp Bait Service-ből rendelt, 50/50 Mixből, Spanish Red/Barack aromával ízestett, 18 mm-es bojlit hoztunk és ezzel is csaliztunk. Botonként 100 g-ot szórtunk, körülbelül 30 szem bojli.

Az első este csendesen telt.

Kapásjelzőim sokáig hallgattak

Majd felgyorsultak az események.

A lágy botok jól vizsgáztak.

A túrán összesen 7 kapásom volt, ebből 6 lett meg 7 kg, 10 kg, 10 kg, 12 kg, 14,50 kg, 21,30 kg volt a legnagyobb.

Ezúton is szeretném meg köszönni Zele Endrének ezeket a csodás képeket és a segítséget.