Először Pötrétén

írta: Hajdú László

A múlt héten hétfőn kezdtem meg a horgászatot a pötrétei horgásztavon. Csak a tóra érve szembesültem azzal, hogy a sokak által favorizált helyek - persze ahova én is le szerettem volna ülni -mind foglaltak voltak.

Cseh, szlovák horgászok ülték az egész partszakaszt. Aggályokkal telve indultam kiváltani a napijegyeket. A horgászboltos tanácsolta, hogy kérjek segítséget a halőrtől, aki nagyon rendes volt és készségesen állt a rendelkezésemre. A tőle kapott információk birtokában könnyebben sikerült horgászhelyet találnom a kevés szabadon álló parti horgászhely között.

Végül egy olyan hely mellett döntöttem, ami a nyüzsgéstől mentes szakasza a tónak. Ezen a részen nem kell 300 métereket húzni. Náddal tarkított zegzugos terep várt rám.

Bíztam a felmelegedő időben, mivel egy-egy sekélyebb partszakasz hamarabb mozgatja meg a halakat. A helykeresést követően, két helyet horgásztam és egy helyet csak etettem reggel-este. A workshop-on hallottak és a saját tapasztalataim alapján kezdtem meg a horgászatot.

Csalinak 50/50 Mix - Spanish Robin Red/Apricot Dream bojlit gyúrattam le a Bait Service-ben, 24 mm-es méretben. B tervnek vittem még magammal Hot Fish & Gammarus - Shellfish bojlit 20 mm-es méretben.

A meder változatos volt, 1,9 és 3,1 m között változott. Néhol kemény, máshol torzsás,iszapos volt. Jól indult a horgászat, első este már fogtam is egy kisebb tőpontyot. Ez így ment szerda délig, 5 és 9 kg között váltakoztak az egyedsúlyok.

Szerdán megfordult a széljárás, betört a hidegfront. A hőmérséklet visszaesett nappal 11, míg éjjel 6 fokra. A kapások meg is szűntek. Nagy széllel meg is jött az eső. A horgászhelyet dagonyává változtatta.

Csütörtökön délelőtt kezdtem el horgászni azt a helyet, amit egész héten csak etettem. Pénteken délelőtt frissítettem a csalikat mivel nem volt sehol kapásom és eltelt újabb 24 óra. Az eső és a szél péntek délután állt el. Estére végre kitisztult az égbolt is, engem is jobb kedvre derített és bizakodva vártam az utolsó éjszakát.

Aznap 8 fok volt nappal, míg éjjel 2. Nagyon lehűlt az idő. Este fél tíz után volt egy kapásom arra a botra, amit egész héten horgásztam, de kisebb ponty volt, így ki sem hoztam, a csómakból visszaengedtem. Majd nem sokkal később, hajnali 2 órakor kapásra ébredtem. Az addig hallgató bot sült el, az egész idő alatt etetett helyről.

Mire a sátorban felvettem csizmát, kabátot,fejlámpát és kiértem a bothoz,annyira húzta a hal,hogy az orsómat a kapásjelzőm állította meg attól,hogy ne a vízben kössön ki. Utólag visszagondolva biztos kicsit erősebbre húzhattam a féket. De tartottam attól nehogy az akadóba vagy nádba menjen a hal.

Mikor felvettem a botot, szinte berántott engem is a vízbe. Csónakba szállva mentem a hal után. Alig láttam valamit a fejlámpa fényében akkora pára volt a vízen. Mire a halhoz értem az a nyílt vizet vette irányba. Majd fél óra higgadt fárasztás után láttam meg először ellenfelem. Addig csak húzott-forgatott engem a csónakkal együtt. Aztán feljött........ mikor megláttam azt a hatalmas testet,nem akartam elhinni.
Szákolás után, a parton szembesültem eme csodás hallal. Készítettem pár képet, majd mérlegelés után visszaengedtem.

A hal súlya 19,2 kg volt, aki egy szem 24-es 50/50 Mixből készült, Spanish Robin Red/Apricot Dream ízesítésű bojlinak nem tudott ellenállni.

Mindent összevetve, nehéz horgászat volt,de ezért szeretjük a hobbinkat.
Amit könnyen szerzünk meg, annak nincs olyan sikerélménye, mint amiért meg kell küzdenünk!