Először a Bányában

írta: Dezső Lívia

Idei első horgászatomra a húsvéti időszakban került sor, állandó horgásztársammal, Mátéval a „Bányában” töltöttünk el öt napot. És bár az időjárás előrejelzés nem volt túl biztató, reméltük, hogy legalább túránk elején sikerül pár szebb példánnyal fényképezkednünk.

Előzetesen értesültünk róla, hogy a tóba 60 mázsa apró, 1,5-2 kg-os pontyot telepítettek a túránkat megelőzően, így a csaliválasztásnál kellő körültekintéssel kellett eljárnunk. Végül 50/50 Mixből, Spanish Red/Black Pepper aromával és Hemp/Nutty Mixből, Fahéj aromával ízesített bojlit készíttettünk a Keen Carp Bait Service-ben, 24 mm-es méretben.

A tóra érve a halőr megerősítette a telepítésről szóló információinkat, illetve elmondta, hogy az utóbbi napok hűvösebb időjárása nem volt jó hatással a kisvízre, észrevehetően kevesebb a hal előttünk. Ennek ellenére pakolászás közben láttunk egy-két halmozgást, ami bizakodásra adott okot.

Az első halra egészen koraestig kellett várnunk, Máté Hemp/Nutty Mixből készült bojlival csalizott botjára érkezett egy 10,20 kg-os töves.

Hajnalban én ébredtem kapásjelzőszóra, az 50/50-nel csalizott botommal történő fárasztás végén egy 13,70 kg-os tőponttyal fényképezkedhettem.

A délelőtti órák viszonylagos nyugalomban teltek, folyamatosan kémleltük a vizet, halmozgást keresve. Délben aztán ismét az én botomra volt érdeklődő, ezúttal egy 15,75 kg-os, különleges farokuszonyú töves személyében.

Másnap csak elvétve láttunk egy-egy halugrást, majd hosszú hallgatás után, Máté jelzője törte meg a csendet, lassú komótos kapással. A majd’ félórás fárasztás végén egy 19 kg-os nyurgaszerű tőpontyban gyönyörködhettünk.

A visszaengedés után nem sokkal egy ejtős kapásra történő ráemelés után nyugtáztam csalódottan, hogy „a legkisebb hal rekordját sikerült megdöntenem”, azonban a parthoz érve nagy meglepetésünkre, egy amur nézett rám meredten a kristálytiszta vízben. 4-5 kirohanás után sikeresen szákoltuk a 9,5 kg-os halat.

Koraeste aztán sikerült még egy 10,40 kg-os „mozgássérült” tövest szákba terelnem, az 50/50-nel.

Éjszaka aztán megérkezett a beígért hidegfront, feltámadt a szél, és másnapra szinte „kiürült” előttünk a víz.

A mélyebb, 3-4 méteres vízből egyáltalán nem sikerült kapást elérnünk, a sekély, 1,5-2 méteres vízből pedig utolsó éjszaka egy-két darab 5-8 kg-os pontyot fogtunk.

Összességében az öt nap alatt öt darab 10 kg feletti halat sikerült matracra fektetnünk, ami az adott körülményeket figyelembe véve úgy gondolom, nem olyan rossz eredmény. A workshopokon Orbán Pisti nem hiába hangsúlyozza a helyválasztás fontosságát, hiszen ahol nincs hal, azt nem lehet megfogni.