Zöld erdőben jártam, Széki-tavat láttam

írta: Melkuhn Bendegúz

Öcsémmel, Brúnóval, és barátunkkal, Bencével sikerült rávenni a szüleinket, hogy a Húsvéti ünnepeket a tóparton töltsük. A Széki-tó pontyait vettük célba, 4 napon keresztül.

A késő délutáni órákban foglaltuk el a horgászállást. Pakolás közben csapattársaim, Oko Laci és Czifrák Csabi meglátogattak minket. Többek között elmondták, hogy a vízállás fél méterrel a megszokott alatt van.

Táborállítás után, igyekeztünk minél hamarabb vízre szállni, hiszen már sötétedett. A parttól körülbelül 30 méterre a meder felvette a végleges 3,8 m-es mélységet, ide tettünk egy bóját. Tapogató rúddal álltunk neki a meder pontosabb feltérképezésének. Fekete lágy iszap volt jellemző, de sikerült egy ragadósabb sávot találnunk. Ide került a második bójánk.

Csaliként az egyik boton 15 mm-es Fresh Seafood bojlival kezdtünk, a másikra 20 mm-es Hot Fish & Grammarus mixből,, Blueberry & Scopex aromával készült bojli került. Ezen kívül Bence és én három napig etettünk egy helyet, amire csak az utolsó éjszaka húztunk horgot. Ezt a helyet Bence 50/50 mixből készült bojlival etetette, én pedig Mega Spice & Seed mixből gyúrt bojlival.

Minden esetben kikönnyítettük a horogcsalinkat, egy szem pop-up-pal. Igyekeztünk a horgokat tűhegyesre fenni, hiszen minden érdeklődőt szerettünk volna partra terelni.

Egy-két marék bojlival etettünk csak.

Az első éjszaka 2 db 10 kg körüli halat sikerült fognunk bentről, Hot Fish & Gammarus bojlival. A nappal csendesen telt, csak egy 4 kg körüli hal érkezett a Fresh Seafood bojlira, ezért úgy döntöttem lecserélem, egy még jobban oldódó, más jellegű halas bojlira, a 18 mm-es Competition golyóra. Éjszakára a partközelben lévő botokat is a benti sávba húztuk.

A második éjszaka Bencének sikerült egy 13,5 kg-os pontyot fogni a Hot Fish-sel, majd fél órára múlva engem fotózhattak egy közel 16 kg-os ponttyal, ami a Competiton bojlira érkezett, igazolva, hogy jó döntés volt váltani.

Másnap reggeltől az ég sötétbe borult, és kezdtek a kapások rendszereződni.

Napközben a 3-5 kilós pontyok, amurok foglalkoztattak, még éjszaka azért sikerült nagyobbnak számító, 10 kg körüli halakat fognunk. A kapások felváltva hol Hot Fish & Gammarus, hol pedig Competition bojlira jöttek.

Utolsó éjszaka ráhúztunk az előre etetett helyre, ahonnan Bence egy bivalyerős 14 kg-os uszonyossal fotózkodhatott.

Körülbelül 20 darab halat fogtunk, amelyből 10 db volt 10 kg környékén.

Mi remekül éreztük magunkat a négy nap alatt, (szüleink kevésbé) és sok tapasztalatot gyűjtöttünk.