"A gyökér Orbán Pisti"

írta: Kóti Róbert

A történet ott kezdődik, hogy talán az első horgász vagyok Magyarországon, aki személyesen többször beszélgethetett Hub Genders-szel és Orbán Pistivel. Abban a szállodában dolgoztam, ahol Hub rendszeresen megszállt magyarországi látogatásai alkalmával. Ekkor a többi vendég egy „kicsit” háttérbe szorult, nem tudtam elszakadni az asztaluktól. Szinte mindig együtt vacsoráztunk. Már akkor feltűnt a szokásostól eltérő stílusuk, hiszen sosem azt mondták, amit hallani szerettem volna. Többek között például azt, hogy jó horgász vagyok.

Ennek ellenére idén januárban jártam először workshop-on (sajnos).

A workshop után hetekig gondolkoztam majd felhívtam Pistit, hogy segítsen, mert nem vagyok elégedett az átlagsúllyal. Ő persze a saját stílusában leoltott: „Már százszor elpofáztam, hogy „szotyis pecás” vagy és amíg nem hagyod el a magokat nem fog javulni az eredményed. Ezzel a maszlaggal mossák az agyadat évek óta, te meg bekajáltad."

Ha nem ismernénk egymást évek óta és nem tudnám, hogy ez építő kritika akart lenni, még meg is sértődtem volna, de mivel láttam magam előtt a rá jellemző mosolyt a szája sarkában így arra jutottam, hogy az idei első kétnapos pecán elhagyom a magokat, mert látni akartam az eredményt.

Ezt a horgászatot a pátkai Róth tóra foglaltam le április 15-17-ig és családommal érkeztem a vízpartra.

Ez nem a reklám helye ,de annyit engedjétek meg, hogy elmondjam mennyire jó vendéglátó Róth Tamás tógazda és családja!

De vissza a pecához. A 2-es faházat foglaltam le, így elég nagy helyem volt a vízen és tudtam 3 bottal horgászni. A szemben lévő nádfalat néztem ki magamnak, illetve egy sarkot. Végigtapogattam a nád elejét és 2 szereléket oda húztam be. Az egyiken a sózott, Seafood mixből készült natúr bojli volt. A 20 szemes etetésen, a horgon egy szem 20-as amit Scampi oil dipbe áztattam egy héttel a peca előtt.

A másikon a tavalyról maradt 24-es White Fish Mix - Red Liver & Squid bojli volt amit beáztattam még novemberben Monter Crab boilie soakba.

Harmadik helyre kíváncsiságból és összehasonlítási alapként csináltam egy "szotyis" etetést, főtt tigris mogyoró, CSL pellet, halibut pellet, lucerna pellet, főtt repce. Ezen a boton meglebegtetett tigrismogyoróval csaliztam. Mindezt azért, mert előzetes információim szerint ezen a vízen a törpeharcsák miatt „nem lehet bojlival halat fogni, kizárólag tigrismogyoróval”.
Ez is visszaköszön a workshopról. Pisti többször utalt rá, hogy csak az saját magunk által gyűjtött információban bízhatunk.

Sokat nem kellett várni az első kapásokra, de azok kis pontyok voltak (3,5 kg 2 kg 1,8 kg). Ezek mind a Fresh Seafood-Scampi bojlira jöttek. Ez a csalim volt az attraktívabb, ezért nem voltam meglepve, hogy a törpék kicsit megfaragták.

Estére megérkeztek a nagyobb pontyok. Tíz órakor fogtam a hétvége legnagyobb halát, egy 12,70 kg-os érintetlen szájú tőpontyot.

A kikeményített White Fish bojlis etetésre jött. A horgon is ezt kínáltam fel, de ezt a törpék nem bántották. Majd ezt éjjel fél kettőkor egy kisebb 6,4 kg-os követte.

Első napra öt kapás jutott, mindegyik a bojlira. A tigrismogyorót 24 óra után vettem ki mivel nem adott halat.

Másnap erős szélre ébredtünk, de rögtön a reggeli újrahúzás után jött egy 6,9 kg-os tükrös. A jelzők egészen délutánig csendben voltak. Mikor öt óra felé kicsit csillapodni kezdett a szél, fogtam egy szép 8,9 kg-os nyurgát.

Estére teljesen elállt a szél és egymás után érkeztek a kapások, de ekkor már a nem a Scampi-s Seafood volt bent, hanem a zöldajkú kagylós ami soakban volt áztatva. Ezzel fogtam vasárnap este 3-at 8,9 kg 4,6 kg 8,4 kg majd éjjel fél 1-kor a white fish-el még egy 8 kilóst.

Először voltam a tavon és 48 óra alatt tíz pontyot tudtam fogni minimális etetéssel, míg négy szomszédom, akik nyolc éve ide járnak, kapásig sem jutottak tigrismogyoróval, pedig esküdtek rá!

Nagyon jó peca volt és még egyszer köszönöm Pistinek hogy ilyen bunkó volt velem és nem utolsó sorban mindenkinek ajánlom "lenyelni a békát", amit Orbán Pistinek hívnak. Megéri. :-)