Meg„frontoltan”megfontolandó

írta: Kecskeméti Bálint & Berta Imre

Elöljáróban annyit, hogy a januári Workshop-on való részvétel után értelmet nyert a gondosan felépítendő horgászati stratégia lényege, amit áprilisi 6-7-8-9 napján sikerült véghezvinni. Jelzem, minden elképzelésemet felülmúlta!

Hosszú várakozás után, végre vége lett a téli „fejben való horgászatnak”. Elérkezett a várva várt rövid túránk kezdete, amit egy viszonylag kicsi 9 hektáros Gyomaendrődi homokbánya tavon sikerült megejtenünk. A tavat 1.5-7,5m mélység jellemezi. A horgászaton négyen vettünk részt, két egymás melletti stéget foglaltunk le barátaimmal, két csapatot alkotva. Én kedves sógorommal, Imrével osztoztam a stégen.

A nagy szélre való tekintettel a stég árnyékába költöztettük a podokat.

Előzetesen meséltem neki a Workshop-on hallottakról így, az ott tanultak alapján próbáltuk felépíteni horgászatunkat. Csalinak kétféle golyót választottunk, az egyik az 50/50 Mixből Scopex aromával, a másik pedig a Hot Fish & Gammarus Mixből Shellfish aromával ízesített bojli volt, mindkettő 18 mm-es méretben. A másik stégen helyet foglaló két barátunk más gyártó által készített golyókat használt.
Csütörtök reggel érkeztünk a tóhoz. Gyorsan nekiláttunk a helykeresésnek és a bójázásnak, ugyanis tudtuk, hogy nyakunkon a hidegfront várhatóan heves esőzéssel és erős széllel. A bójákat 2,5m 3,5m 4,3m 5,7m mélységben helyeztük el. A front megérkeztével a víz hőfok fél nap alatt 2 fokot hűlt.

A csütörtököt követően péntek, szombat, vasárnap lassú felmelegedés volt a jellemző, de a szél továbbra is erős maradt.

Az első halra nem kellett sokat várnom, már csütörtök dél körül megérkezett, egy 7 kg-os tükrös személyében.

Ekkor már éreztem, nem kell aggódnunk a csalik fogósságát illetően.

Az esténk aztán csendesen telt, kipihentük magunkat.

Péntek, szombat és vasárnap napközben és éjszaka viszont nem unatkoztunk, nem volt időnk pihenni. 5 kg-tól – 13,80 kg-ig fogtunk, összesen 28 darab pontyot, melyek összsúlya 206 kg volt.

Mindkét bojli fogósnak bizonyult, talán az 50/50 működött egy hajszállal jobban. Megjegyezném még csendben, hogy a mellettünk ülő barátaink fele ennyi halat sem tudtak szákba terelni.

Szerintem az eredményünk magáért beszél! Egy tanulságos horgászaton vagyunk túl és a Keen Carp bojlik bebizonyították, hogy ezentúl minden horgászatomra velem kell, hogy tartsanak!!!!

Köszönet a Keen Carp csapatnak, és tökéletes szezont mindenkinek!!!