Nehéz szezonkezdet

írta: Czifrák Csaba

Az idei évet hamarabb szerettem volna elkezdeni, mint a tavalyit. A múlt évben sajnos nem tudtam annyi időt szentelni a horgászatnak, mint amennyit szerettem volna. Év elején egy kis visszatekintést végeztem csapattársaim fogásaira és arra a következtetésre jutottam, hogy lesz mit bepótolnom.

Idei első, pár napos horgászatomat az egyik barátommal töltöttem el, akit úgy gondolom nem kell bemutatnom, hiszen Rindermojzer István neve már nem ismeretlen a Keen Carp-ot követők számára. István már elég jól alkalmazza azt a szemléletet, amit már régóta próbálunk átadni a pontyos társadalomnak.

Itt jegyezném meg, hogy az emberek egy része sajnos nagyon rosszul reagál a Keen Carp és Orbán István formabontó stílusára, de sokakat fel kell rázni a megtévesztésből, ugyanis amíg a különböző reklámokból és filmekből ömlő tévhitek, ellentmondások és szakmai háttér nélküli információk között próbálnak eligazodni nem fogják megtalálni a számukra legmegfelelőbb stílust és csalit. Ezt nem is csodálom én is ebben a helyzetben voltam Keen Carpos pályafutásom kezdete előtt.

A túra megkezdése előtt a már megbeszélt taktikával álltunk neki az előetetésnek. Mivel még csak áprilist írtunk, így helyfoglalásnál a tó sekélyebb része mellett döntöttünk.

A csalik terén tudtuk, hogy jobban járnák ebben az időben egy attraktívabb halas csalival, de mi mertünk nagyot álmodni, ugyanis semmiféleképpen nem szerettünk volna rengeteg kis pontyot fogni ebben a pár napban.
A szelektív bojli mixek királyából, a Big Water Mixből, és a magasabb energiatartalmú Nutty Mixből készült 24 mm-es bojlikra esett a választásunk.

A tóhoz érve szinte majdnem nyári idő fogadott bennünket. A kíméleti résznél elterülő bokorsornál rengeteg kis ponty élvezte a felmelegedő vizet. Persze mi nem értük jöttünk.

Rövid időn belül minden a helyére került. Kicsit pihenni szerettünk volna az éjszaka előtt, mikor mindkettőnknek kapása volt. Az első jelentkezők 10 kg alattiak voltak.

Az éjszaka közeledtével a tó egyre jobban kezdett felébredni téli álmából. Rengeteg halmozgás volt megfigyelhető a tározón. Az este elég jól sikerült, hiszen mindketten tudtunk halat fektetni a matracra egy fotó erejéig.

A Workshop-on tanultak szerint, másnap már korán reggel a botok mellett álltam, és kémleltem a vizet, a halak mozgását figyelve, amikor is kapásra lettem figyelmes.

A fárasztás végén egy szép tőponttyal fényképezkedhettem a napfelkeltében.

A nappali kapástalanságra megoldást keresve próbáltuk a szelektív csalikat boilie soak-kal intenzívebbé tenni. A várt kapások azonban továbbrs is elmaradtak, így tudtuk nem a csali nem működik, hanem egyszerűen nincs előttünk hal.

A várakozást beszélgetéssel és az idei év tervezgetésével próbáltuk tartalmasabbá tenni és készültünk az utolsó éjszakára. Biztosak voltunk benne, hogy lesz még pár szép fotogén halunk így az szezon elején.

Az este aztán elég mozgalmasan telt, hiszen jó magam egy 13,50 kg-os tövest tarthattam fényképezőgép elé, míg István egy tíz feletti nyurgával pózolhatott korán reggel.

Ezúttal nem voltunk elkeseredve, hogy nem sikerült 20 kg feletti pontyot fognunk, hiszen tudjuk, hogy ahhoz azért kicsit jobb idő kell.

Jó szezont kívánok mindenkinek!