Márciusi peca

írta: Bőr Tamás

Márciusban három napot a zalaszentmihályi tavon töltöttünk el. Érkezésünkkor szép meleg tavaszi idő fogadott minket, a sziget bal oldalán a nyílt víz felé foglaltuk el a helyeket.

Bevallom régóta szemeztem a Keen Carp bojlikkal és ez egy remek alkalom volt, hogy kipróbáljam őket. Ezt az idényt ezeknek a bojliknak szentelem. A túrára Faltányi Balázs is elkísért, ő már régóta csak ezekkel a bojlikkal horgászik.

Orbán István tanácsára 2 fajta bojlit rendeltünk sózott verzióban. A víz hőmérsékletére való tekintettel - ami csak 8 °C volt - mindkettő, a nagyon attraktív Hot Fish & Gammarus mixből készült, az egyik Shellfish a másik Blueberry/Scopex ízesítéssel, 18 mm-es méretben.

Balázs a nyílt vizet horgászta 2 bottal, én az egyik botot egy sok akadóval tűzdelt bokor tövébe tettem le, a másikat egy bedőlt stég és nádfal közti átjáróba. Már az éjszaka elején sikerült halat fognunk, ami bizakodásra adott jelet.

Sajnos azonban másnap a viharos erejű szél miatt egész nap nem tudtunk vízre menni. Harmadik nap mikor elállt a szél azonnal vízre szálltunk és újrahúztuk a szerelékeket. Etetni egy - egy marék bojlit etettünk csak, ami elégnek bizonyult a hideg vízben.
Bár a szél nagyon felkavarta a tavat és a kapások száma is csökkent, azért sikerült fognunk pár szép halat.

Aztán a tó tulajdonosával koccintva eljött a pakolás ideje és elégedetten távoztunk, egy élménydús pecát tudva magunk mögött. Balázsnak a Shellfish nekem pedig a Blueberry/Scopex ízesítésű bojli adta jobban a halat. Bár méretben 12 kg fölé nem tudtunk menni, mindkettő bojli ugyanolyan jól működött.