Egy év a Birdfoddal - Első rész

írta: Tolnai Gábor

A tavalyi évben eldöntöttem, hogy kizárólag egyetlen bojli mixet fogunk használni, és azt minden körülmények között szerettem volna kipróbálni, hogy minél nagyobb és átfogóbb képet kaphassak róla.
Tavaly horgásztunk ugyanazon a tavon. Rövid, a nagyhalas horgászok számára villámpecaként emlegetett két éjszakás teszteket terveztünk.

A horogra hóemberként egy normál és egy könnyített 20-as méretű csali került. Az aroma a régi nagy kedvenc, a Big banán aroma minimum kilónkénti adagolásban volt. Egyébként mindhárom horgászaton ugyan ezt a méretet és aromát használtuk, még a felkínálás módjától sem tértünk el. Első alkalomkor hideg, 8-10 fokos vízben, a második teszten már egy lényegesen melegebb 15-17 fokos vízen, harmadszor pedig már 22 fok feletti vízhőmérsékleten lett kipróbálva ez a bojli kombináció.

Az első alkalom áprilisra esett, sajnos technikai okok miatt a tervezett 48 h helyett csak 24-et tudtunk a parton tölteni. Megérkezésünkkor borongós, front előtti idő fogadott, a halak itt-ott egy-egy ugrással jelezték jelenlétüket.

A helykiválasztás ebben a helyzetben a legnehezebb, hisz nincs idő a napokig történő medervizsgálatra. A mi estünkben egyszerre szerettem volna olyan sekély és mélyebb vízen horgászni, amit szívesen látogatnak a pontyok is. A legkézenfekvőbbnek a túloldali meredek partoldal tűnt a víz fölé hajló bokrocskáival és zsenge partszéli, kicsi nádasával, illetve az egy méterről egész három méterig mélyülő mederrel.

Délelőtt tíz órától mehettünk vízre és azonnal két szerelékkel el is indultam a kiszemelt hely irányába. Csak egy-egy marék előáztatott bojlit dobtam a horgok mellé. Ahogy a botok felkerültek az állványra már a társam is indult, hogy hasonlóképpen tegyen, mint én, de abban a pillanatban megcsippant a jelzőm. Ez nem lehet, hisz alig tíz perce vittem be és máris! Hitetlenkedtem, de hamar biztossá vált, hogy kapásom van, mert a bot spicce szép lassan hajlott egyre nagyobb ívben. Ugrás a csónakba és irány a hal felé. Az eredmény ez a csodaszép töves, ami kereken 13 kg-os volt.

A következő kapásra sötétedésig kellett várni Az éjszaka nem okozott csalódást és sikerült egy-két szép halat lencsevégre kapni. Köztük ez a töves volt a legnagyobb, 17,60 kg-mal.

Ezzel a szép hallal fejeztük be az első igen rövidre sikerült horgászatunkat, de nem voltunk elkeseredve, hisz 8 db kapásból csak egy halunk volt 10 kg alatt, ami az előzetes várakozásunkat bőven felülmúlta. Már a parton megbeszéltük a következő túránk taktikáját, amire egészen május közepéig kellett várnunk.

Erre a túrára Péter Gábor csapattársam is eljött velünk, így hárman foglaltunk helyet a tó egy másik középső szakaszán. Gabi az 50/50 alapmixet favorizálta egy kis Robin Reddel turbózva. Mi persze maradtunk amellett, amit elterveztünk és kíváncsian vártuk az eredményt.

Az első este hamar elért minket, hisz nappal rengeteg dolgunk volt és ez alatt nem feltétlen a sátorállítást értem.
Hat botot szerettünk volna minél jobb helyre behúzni, ezért rengeteget radaroztunk és tapogattunk.

Ahogyan az éj leple teljesen ránk telepedett, úgy elevenedett meg a tó és ontotta ránk a szebbnél szebb halait. Döbbenet mennyire más arcát mutatta a tó éjszaka, mint nappal. Éjfélre a fényképalbumunk két szép hallal gazdagodott. Naná hogy örültem.

Tomi sem búslakodott, hisz egy 14,60-as tükrössel pózolhatott. A Birdfood mix újra nagyszerűen működött és még csak egy pár órája horgásztunk.

A reggel utolsó hala is bőven 10 kg felett volt. Azt hiszem, ránk fért egy kis alvás a következő éjszakára felkészülve. Talán említenem sem kellene, de neki is egy duplán fűzött magvas bojli volt a kedvence.

A második éjszakán még aktívabbak voltak a pontyok és sorra fárasztottuk a szebbnél szebb halakat. A túránk legnagyobb hala is ekkor érkezett. Egy gyönyörű, kereken 18 kg-os tükrös személyében. Nagyon boldog voltam, hisz’ érzem, hogy jó úton haladtunk, és viszonylag rövid idő alatt is mozgalmas, eredményes horgászatot tudtunk produkálni.

Természetesen Tomi sem akart alul maradni és válaszként egy hibátlan, 16,7 kg–os tövest emelt a fényképezőm elé. Az éjszaka 10 kg alatti halat nem fogtunk, fantasztikus hogy mennyire uralták a nagytestű pontyok az etetést.

A hajnal csodálatos látványát Péter Gabi csapattársunk remek pillanatképe teszi emlékezetessé. Egy fantasztikusan mozgalmas, nagy halak megfogásában bővelkedő, 40 órás horgászaton vagyunk túl, ahol a 18 db megfogott pontyunk átlagsúlya 12,7 kg volt. Az eredmény magáért beszél, a Birdfood mixet joggal nevezhetjük a Big water mix kistestvérének.